ࡱ>    [nbjbj4@ΐΐ-e+nn++T1T1T1h1h1h181L4h1.44444N2NO $Q:&T1OINOO&++44;###O1+4T14#O##P/ؕ4+ph1Q0u ؕؕT1OO#OOOOO&&#OOOOOOOOOOOOOOOOn( *:TARBIYA JARAYONINING MAZMUNI. TARBIYA QONUNIYATLARI VA TAMOYILLARI Otilgan mavzu yuzasidan savollar: Tarbiyaning maqsadi bayon eting. Tarbiya jarayoni qanday oziga xos xususiyatlarga ega? Tarbiya qonuniyatlarini shrhlab bering. Tarbiya tamoyillarini izohlang. 11-MAVZU. JAMOA TARBIYA OBEKTI VA SUBEKTI SIFATIDA Reja: Jamoa haqida tushuncha. Oquvchilar jamoasini shakllanish bosqichlari. Oquvchilar jamoasini shakllantirish shart-sharoitlari. Jamoa ananalari. Tayanch tushunchalar: jamoa-group; oquvchilar-jamoasi students group; jamoaning shakllanish bosqichlari-stages of organizing group; jamoaning shakllanish darajalari-degrees of organizing groups; lider-lider; norasmiy lider-unofficial lider. Adabiyotlar: 1.Alex Moore. Teaching and Learning: Pedagogy, Curriculum and Culture. USA, 2012 Routledge Angliyskiy. Textbook. 2.M.Toxtaxodjayeva va boshqalar. Pedagogika. T.: Ozbekis-ton Faylasuf-lari Milliy jamiyati, 2010. 3. Ibragimov X.I., Abdullaeva SH.A. Pedagogika nazariyasi. T.: Fan va texnologiya-lar nashriyoti, 2008. 4. B.X.Xodjaev. Pedagogika nazariyasi va amaliyoti. Toshkent, Sano-standart nashriyoti, 2017. 5.Xalq pedagogikasi. Oquv qollanma. M.Mutalipova. Toshkent, 2015. SHaxs psixologik jihatdan taraqqiy etgan, shaxsiy xususiyatlari va xatti-harakatlari bilan boshqalardan ajralib turuvchi muayyan jamiyat azosi bolib, uning shakllanishi ijtimoiy munosabatlar jarayonida kechadi. Mazkur jarayonda qatnashish asosida u jamiyat tomonidan tan olingan manaviy-axloqiy, shuningdek, huquqiy meyorlar mohiyatini ozlashtiradi. Jamiyatning azosi sifatida uning ijtimoiy va iqtisodiy taraqqiyotini taminlovchi mehnat faoliyatini yolga qoyadi. SHuningdek, shaxsiy ehtiyojlari, manfaatlarini qondirish yolida ham atrofdagilar bilan munosabatga kirishadi. SHaxs ijtimoiy muhitdan uzilgan holda mavjud bola olmaydi. Buning misoli sifatida R.Kipling tomonidan yaratilgan asardagi Mauglini keltirish mumkin. Garchi, inson bolasi bolsada, ijtimoiy munosabatlar jarayonida ishtirok etish konikma va malakalari shakllanmaganligi bois odamlar hayotiga moslasha olmaydi. Bola yoshligidan oyin, mehnat va oqish faoliyatlarini tengdoshlari bilan birgalikda tashkil etish asosida ijtimoiy muhitga moslasha boradi. Ijtimoiy muhit bolaga borliqni anglash uchungina emas, balki ozligini anglash uchun ham imkoniyat yaratadi. Bolaning doimiy ravishda jamoa orasida bolishi, uning jamoa tasirida shakllanishi unda ijtimoiy faollikni yuzaga keltiradi. SHarq mutafakkirlari jamoaning shaxs kamolotini taminlashdagi orni va roliga alohida etibor berganlar. Xususan, Abu Ali ibn Sino ijtimoiy muhitning shaxsni shakllantirishdagi rolini yuqori baholaydi. Tashqi muhit va odamlar insonning borliq, unda kechayotgan ozgarishlar, jarayonlar mohiyatini anglashgagina emas, balki uning xulqida yaxshi va yomon sifatlarning shakllanishiga ham sezilarli tasir etishi, shu bois bolalarni tarbiyalashda u mansub bolgan mikromuhit xususiyatini inobatga olishni takidlaydi. Bolani yomon tasirlardan saqlash zarurligini uqtiradi. SHuningdek, alloma oqitish samaradorligini taminlashda bolalarga jamoa asosida bilimlarni berishni maqsadga muvofiqligini takidlaydi. Abu Nasr Forobiyning uqtirishicha, inson boshqalar bilan munosabatda bolish, ularning yordami va qollab-quvvatlashlarini his etish ehtiyojiga ega. Ana shu ehtiyojni qondirish yolidagi amaliy harakatlar insonni kamolotga yetaklaydi, deb hisoblaydi. Abu Rayhon Beruniy esa shaxsning rivojlanishida ozaro yordam, hamkorlik, odamlarga nisbatan xayrihohlik uning ijtimoiy muhitdagi roli va ornini belgilab beradi. Jamoa deganda nimani tushunasiz? 1.Jamoa haqida tushuncha. Jamoa (lotincha kollektivus sozining tarjimasi bolib, yigilma, omma, birgalikdagi majlis, birlashma, guruh) bir necha azo (kishi)lardan iborat bolib, ijtimoiy ahamiyatga ega umumiy maqsad asosida tashkil topgan guruh demakdir. Zamonaviy talqinda jamoa tushunchasi ikki xil manoda ishlatiladi. Birinchidan, jamoa deganda bir necha kishilarning muayyan maqsad yolida birlashuvidan iborat tashkiliy guruhi tushuniladi (masalan ishlab chiqarish jamoasi, zavod jamoasi, oquv yurti jamoasi, xojalik jamosi va hokazo). Ikkinchidan, jamoa deganda yuqori darajada uyushtirilgan guruh tushuniladi. CHunonchi, oquvchilar jamoasi yuqori darajada uyushtirilgan birlashma hisoblanadi. Jamoada va jamoa yordamida tarbiyalash - tarbiya tizimida muhim ahamiyatga ega bolgan tamoyillardan biridir. SHaxsni shakllantirishda jamoaning yetakchi rol oynashi togrisidagi fikrlar pedagogika fanining ilk rivojlanish davrlaridayoq bildirilgan. Jamoada uning azolari ortasidagi munosabatning alohida shakli yuzaga keladi, bu esa shaxsning jamoa bilan birgalikda rivojlanshini taminlaydi. Lekin har qanday guruhni ham jamoa deb hisoblab bolmaydi. Jamoa bir qator belgilarga egadirki, mazkur belgilar jamoani kishilarning yetarli darajada uyushgan har qanday guruhdan ajratib turadi.Oquvchilar jamoasi oziga xoslik kasb etuvchi muhim belgilarga egadir. quyida jamoa va uning xususiyatlari (belgilari) borasida soz yuritamiz. Jamoa ijtimoiy jamiyatning bir qismi hisoblanadi, unda ijtimoiy hayot va kishilik munosabatlarining barcha meyorlari oz ifodasini topadi. Zero, jamoa jamiyatdagi mavjud munosabatlar tizimida namoyon bolar ekan, jamoa va ijtimoiy jamiyat maqsadi, intilishida ozaro birlik, uzviylik, aloqadorlik yuzaga keladi. SHu bois jamoa hayotining aniq (yagona) maqsadga qaratilganligi va ijtimoiy-goyaviy xususiyat kasb etishi uning yetakchi belgisi sanaladi. Har bir jamoa boshqa jamoalar bilan uzviy aloqadorlikda mavjud boladi. Muayyan jamoaning har bir azosi jamiyat ijtimoiy faoliyatini tashkil etish jarayonida oz jaomasi bilan birgalikda ishtirok etadi. Jamoa azolarini intilishlarini tushunish, jamoa oldiga qoyilgan maqsad mohiyatini chuqur his etish hamda uning shaxsni shakllantirishdagi orni va rolini togri baholay olish jamoa azolarining umumiy va xususiy (shaxsiy) maqsad, qiziqishi, ehtiyoj va faoliyatlari ortasidagi birlikni namoyon etadi hamda jamoaning bolinishga yol qoymaydi. Har bir jamoa oz-ozini boshqarish organiga ega va umumiy jamoaning uzviy qismi sanaladi. SHuningdek, u maqsadning birligi va tashkil qilish xususiyatlari orqali umummilliy jamoa bilan boglanadi. Ijtimoiy jamiyat ehtiyojini qondirishga yonaltirilgan birgalikdagi faoliyat jamoaning navbatdagi muhim xususiyatidir. Jamoa faoliyatining ijtimoiy-goyaviy yonalishi ham jamoaning faoliyati mazmunida oz aksini topishi muhim ahamiyatga egadir. Jamoa xususiyatini aniqlashda kishilar guruhining yagona ijtimoiy tizimini ornata olishdagi usuli, yani, jamoani tashkil qilish usuli ham muhim hisoblandi. Pedagogik jihatdan maqsadga muvofiq tashkil etilgan jamoa, xususan, uning azolari ortasida ozaro ruhiy yaqinlik, ishchanlik, bir-biri uchun gamxorlik, ozaro yordam, jamoa manfaati uchun qaygurish, mazkur yolda amaliy harakatlarni tashkil etish hamda javobgarlik hissi qaror topadi. Demak, jamoa ozida quyidagi xususiyatlarni namoyon etadi:     Birgalikdagi faoliyat umumjamiyat ishi uchun masuliyat hissini uygota borib, jamoa azolarini bir-biriga yaqinlashtiradi, azolarda jamoaga mansublik hissini paydo bolishiga komaklashadi, jamoa bilan munosabatda bolish ehtiyojini oshiradi. Jamoa azolari orasida ozaro hissiy birlik (bir-birini yoqtirish hissi) yuzaga keladi. Ushbu munosabat kopincha oz-ozidan paydo boladi hamda ular oqituvchiik tasir korsatish uchun qol keladi. Jamoa azolari ortasidagi ruhiy birlik mazmuni ular orasida hosil bolgan ishchanlik faoliyatining xarakteriga bevosita bogliqdir. Jamoaning rasmiy (ishchanlik) va norasmiy (hissiy) tuzilishini bir-biridan farqlash lozim. Jamoaning rasmiy tuzilishi deganda jamoa faoliyatining turli korinishlarini amalga oshirish uchun zarur boladigan tashkiliy jihatlari kozda tutiladi. Mazkur jihat bir tomondan jamoa azolari ortasida yuzaga kelgan ishchanlik munosabati mazmunini ifoda etsa, ikkinchi tomondan, rahbarlik vazifasini bajaruvchi shaxslar tomonidan jamoa azolarining xatti-harakatlari va intilishlarini muvofiqlashtirish yolida tashkil etilayotgan boshqaruv faoliyati mohiyatini yoritishga xizmat qiladi. Norasmiy tuzilma jamoaning barcha azolari ortasidagi shaxslararo manaviy-psixologik munosabatlarning umumiy tizimi va mikroguruhni tashqil qiluvchi ayrim azolar ortasidagi tanlash munosabatlari mazmunini ifodalaydi. Jamoaning har bir azosi mavjud munosabatlar tizimida u yoki bu orinni egallaydi. Oquvchining jamoadagi orni uning shaxs sifatida shakllanishi va kamolotga erishishiga muhim tasir korsatadi. Maktab yoki sinfdagi rasmiy va norasmiy tuzilmalar bir-biriga muvofiq bolganda, jamoaning rasmiy yetakchilari norasmiy munosabatlar tizimida kozga koringan orinni egallagan holdagina u chinakam jamoa bola oladi. SHuningdek, norasmiy guruhlar (mikroguruhlar) umumjamoa ijtimoiy manfatlari uchun kurashuvchi guruhlar bolgandagina jamoa ozini chinakam jamoa tarzida namoyon etishi mumkin. Yaashash joylarida ozaro birikkan bolalar guruhlari qanchalik ahil va inoq munosabat asosida tashkil topgan bolmasin haqiqiy jamoa bola olmaydi. CHinakam jamoa ijtimoiy ahamiyatga moyillik faoliyatini tashkil eta olishi, jamoa azolari ortasida ozaro hamkorlik va ishchanlik xarakteridagi aloqa va munosabalarni qaror toptirishi lozim. Jamoaning majburiylik belgisi unga oqituvchiik rahbarlikning yolga qoyilishidir. SHunday qilib, jamoa bir necha (azo) kishidan iborat guruh bolib, u ijtimoiy ahamiyatga ega bolgan umumiy maqsad asosida tashkil topadi. Jamoa tomonidan amalga oshirilayotgan faoliyat uning oldiga qoyilgan maqsad mazmunini ifoda etadi. Jamoa azolari ortasida qaror topgan ozaro birlik, shuningdek, ular ortasida tashkil etiluvchi munosabat jarayonidagi tenglik jamoaga rahbarlik qilish, jamoa azolarining guruh yetakchilariga boysunishlari, shuningdek, ular tomonidan jamoa oldidagi javobgarlik hissini anglashlari uchun zamin yaratadi. Jamoa va uni shakllantirish oqituvchiik faoliyatining maqsadi hisoblanidi. Muhim tarbiyaviy tasir kuchiga ega bolgan subektlarning alohida namuna korsatishlari jamoani shakllantirishning muhim vositasi bolib, ushbu vosita yordamida jamoaning barcha yoki muayyan azosini tarbiyalash ijobiy samaralar beradi. Jamoa tomonidan hal etilishi kozda tutilgan yetakchi tarbiyaviy vazifa shaxsni har tomonlama tarbiyalash, unda ijobiy sifatlarni tarbiyalash hamda mustahkam hayotiy pozitsiyani qaror toptirishdan iboratdir. Umumiy orta talim muassasalarida jamoani shakllantirish masuliyatli vazifa sanaladi. Maktab jamoasi tarkibida eng barqaror bogin - bu muayyan sinflar negizida shakllangan jamoalar sanaladi. Sinf jamoasi tarkibida oquvchilar tomonidan amalga oshiriluvchi asosiy faoliyat oqish faoliyati sanaladi. Aynan sinf jamoasida shaxslararo aloqa va munosabatlar tarkib topadi. SHuningdek, sinflar jamoalari negizida maktab jamoasi shakllanadi. Maktab jamoasi ikki muhim bogin oqituvchilar jamoasi hamda oquvchilar jamoasi asosida tarkib topadi. Oquv yurtlari jamoasi tarkibida oquvchilar jamoasi asosiy qismni tashkil etadi. Oquvchilar jamoasi - bu ijtimoiy ahvoli shuningdek, umumiy saylov organlari oldidagi umumiy javobgarlik, barcha azolarning huquq va burchlari tengligi asosidagi ozaro birlikka ega oquvchilar guruhidir. Oquvchilar jamoasi unga rahbarlikni olib boruvchi oqituvchilar hamda bolalardan iborat jamoaning murakkab birlashmasi bolib, oz-ozini nazorat qilish hamda oz-ozini boshqarish huquqi, shuningdek, oziga xos psixologik muhit va ananalariga ega boladi. Jamoani shakllantirish muayyan qonuniyatlarga boysunadigan uzoq muddatli murakkab jarayondir. Nima deb oylaysiz: Sizningcha oquvchilar jamoasini shakllanish bosqichma bosqiq yondashuvni talab etadimi? 2. Oquvchilar jamoasining shakllanish bosqichlari. Jamoaning vujudga kelish uchun tort bosqich zarur. Jamoaning shakllanish bosqichlarida dastlab oqituvchi butun guruhga talab qoyadi hamda mazkur jarayonda jamoa faollarining shakllanishiga alohida etibor qaratadi. Navbatdagi bosqichda muayyan darajada shakllangan jamoa faollari (aktivi) jamoa azolari oldiga malum talablarni qoyadi. Uchinchi bosqichda esa jamoa umumiy holda jamoaning har azosidan muayyan tarzdagi faoliyatni olib borishni talab qiladi. Songgi (tortinchi) bosqichda esa jamoaning har bir azosi oz oldiga mustaqil ravishda jamoa manfaatlarini ifoda etuvchi talabni qoyish layoqatiga ega boladi. Ushbu jarayon mohiyatini qoyidagicha bayon etish mumkin:           Jamoaga qoyilayotgan talablar mazmunidagi farq jamoa rivojlanishi bosqichini aniqlovchi yorqin tashkiliy korsatkich sanaladi. Jamoaning amaliy faoliyati mazmuni, jamoa azolarining jamoa oldidagi javobgarligi, ular ortasidagi ijodiy hamkorlik, shuningdek, ularning xulq-atvori axloqiy kamolot darajalarini korsatuvchi muhim belgilar sifatida namoyon boladi. Jamoani shakllantirishda uning hayotini belgilovchi ichki jarayonining mohiyatini inobatga olish zarur. Bugungi kunda oqituvchi-olimlar (L.I.Nikova va boshqalar) bolalar jamoasining rivojlanish jarayonining mohiyatini tahlil qilar ekanlar, uni qoyidagi uch bosqichga boladilar: a) jamoani dastlabki jipslashtirish; b) jamoani shakllantirish asosida uning har bir azosini individual rivojlantirish; v) jamoaning umumiy faoliyatini yolga qoyish. Jamoa hayotida muhim orin tutuvchi har bir bosqichni ajratib korsatish yuqorida bayon etilgan fikrlarga zid emas, balki shaxsning rivojlanishida jamoaning yetakchi ahamiyatini takidlaydi. A.S.Makarenko jamoa azolari ortasida yuzaga keluvchi munosabatlarining ichki xususiyatlariga katta ahamiyat bergan edi. Pedagog jamoada shakllangan eng muhim quyidagi belgilarni ajratadi 1) major - doimiy tetiklik, oquvchilarning faoliyat (harakat)ga tayyorliklari; 2) oz jamoasining qadriyatlari mohiyatini tushunish, uning uchun gururlanish asosida oz qadr-qimmatini anglash; 3) jamoa azolari ortasidagi dostona birlik; 4) jamoaning har bir azosida qaror topgan dostona birlik; 5) tarbiyali, ishchan harakatga yollovchi faollik; 6) hissiyotni boshqara olish hamda muloqot odobiga amal qilish konikmasi. Jamoani shakllantirishda jamoa azolari va ularning faoliyatlariga qoyiladigan yagona talablar muhim ahamiyat kasb etadi. Yagona talab oquvchilarning dars jarayonidagi, tanaffus, sinfdan tashqari ishlar vaqtidagi, shuningdek, jamoat joylari hamda oiladagi xulq-atvor qoidalarni oz ichiga oladi. Puxta oylab qoyilgan talablar tizimining muntazam amalga oshirilishi maktabda muayyan tartibning ornatilishini taminlaydi. 3.Oquvchilar jamoasini shakllantirish shart-sharoitlari. Sizningcha oqituvchilar tomonidan qoyiladigan qanday talablar jamoani jipslashuviga hizmat qiladi? Oqituvchilar tomonidan qoyilgan talablar quyidagi sharoitlarda ijobiy natija beradi: 1. qoyilayotgan talablar oquvchi shaxsini hurmat qilish tuygusi bilan uygunlashgan bolishi kerak. 2. Talablar muayyan maktab yoki sinfdagi mavjud sharoitni hisobga olgan holda qoyilishi lozim. 3. Jamoaga nisbatan qoyilayotgan talablar aniq bolishi lozim. 4. Oquvchilarning tashqi qiyofasi, kiyinishi, yurish-turishi hamda muomalasiga nisbatan qoyilayotgan talablar, ularda manaviy madaniyatni shakllantirishga xizmat qilishi shart. Oquvchi qoyilayotgan talablar hajmi va tizimini bilibgina qolmasdan, talab qoyish metodikasini ham ozlashtira olgan bolishi kerak. Oquvchilar jamoasiga nisbatan talablarni qoyish metodikasi bolalarni talablar mazmuni bilan tanishtirish, talablarning ahamiyatini tushuntirish, tajriba orttirish hamda oquvchilar faoliyat, shuningdek, qoyilayotgan talablarning bajarilish holatini muntazam suratda nazorat qilib turishdan iborat. Oquvchilarni talablar bilan tanishtirish kopincha umumiy majlislarda amalga oshiriladi, bunda talim muassasasining direktori yoki oquv ishlari boyicha direktr orinbosari istiqbol rejalari va ularni amalga oshirish jarayonidagi talablar mazmuni bilan oquvchilarni tanishtiradi. Batafsil tanishtirish ayrim hollarda amalda korsatish, keyinroq sinflar boyicha sinf majlislari yoki maxsus suhbatlarni uyushtirish asosida amalga oshiriladi. Xulq-atvorni tarkib toptirishga yonaltirilgan talablar bilan tanishtirish mazkur talablar ustida mashq qildirish bilan qoshib olib borilishi kerak. Xulq-atvorni tarbiyalash ongni tarbiyalashga qaraganda ancha murakkab ish. Oquvchilar talablar mohiyatini yaxshi anglashlari mumkin, biroq aksariyat hollarda ularga rioya qilmaydilar. SHu bois muntazam ravishda mashq qildirish madaniy xulq-atvorni odatga aylantiradi. Talablarning qoyilishi jarayonida ularga oquvchilarning amal qilishi ustidan nazorat ornatish lozim. Nazorat qilib borish turli shakllar yordamida amalga oshiriladi, chunonchi, xulq-atvor jurnalini yuritish, sinfdagi navbatchilik uchun stendda baholarni qayd etib borish va boshqalar. qoyilayotgan talablarning bajarilishi yuzasidan olib borilayotgan nazorat muntazam ravishda, izchil olib borilishi va haqqoniy bolishi zarur. Olib borilgan nazorat natijalaridan oquvchilarni ogoh etib borish maqsadga muvofiq hisoblanadi. Jamoani uyushtirish va jipslashtirish unda faol (aktiv)ni tarbiyalash bilan chambarchas bogliq. Har bir oqituvchining jamoani shakllantirish borasidagi harakti jamoaning tayanch yadrosini tanlashdan boshlanadi. Jamoa faolini shakllantirish jamoaning u yoki bu faoliyatiga nisbatan ehtiyoji mazmunidan kelib chiqadi. Ishonchli, ishchan jamoa faolini yaratish uchun oqituvchi oquvchilar faoliyatini ularning jamoa ishlaridagi ishtiroki, xulq-atvorini kuzatib borishi har bir oquvchining ijtimoiy faoliyatni tashkil etish layoqatini aniqlash zarur. Jamoa faolini shakllantirishda oquvchilarning jamoadagi obrosini ham inobatga olish lozim. Jamoa faoli tarkibini bolalarning ozlari, albatta, oqituvchi ishtirokida va rahbarligida tanlasa maqsadga muvofiq boladi. Oqituvchi jamoa faoli bilan maslahatlashish asosida tarbiyaviy faoliyatni tashkil etadi. Jamoa faolining har bir azosi zimmasiga muayyan vazifani yuklash, ularning malum davrda ana shu vazifalar yuzasidan hisobot berib borishlariga erishish maqsadga muvofiq. Oqituvchi aynan faolga oshirilgan talab qoyadi. Oquvchilar jamoasida faol rahbarligida oz-ozini boshqarish jamoa azolaridan ayrimlarining boshqasi ustidan ustun kelishiga olib kelmasligi kerak. SHu bois oqituvchi faolni maqsadga muvofiq faoliyat yuritishini nazorat qilib borishi lozim. Oquvchilarning oz-ozini boshqarishi bu oqituvchilar tomonidan tashkil qilinadigan jamoa ishini uyushtirish va boshqarishda oquvchilarning faol ishtirok etishidir. Oz-ozini boshqarishning shakllari orasida jamoa azolarining yigilishi, konferentsiyasi hamda turli komissiyalar (masalan, oquv komissiyasi yoki tozalik komissiyasi) faoliyati muhim orin tutadi. 4.Oquvchilar jamoasini shakllantirishda ananalar muhim orin tutadi. Jamoa ananalari jamoa azolari tomonidan birdek qollab-quvvatlanuvchi barqarorlashgan odatlar bolib, ularning mazmunida munosabatlar xususiyati hamda jamoaning ijtimoiy fikri yorqin ifodalanadi. Jamoa ananalari shartli ravishda ikkiga bolinadi: a) kundalik faoliyat ananalari; b) bayram ananalari. Kundalik faoliyat ananalari oquvchilarning oquv faoliyati (ozaro yordam turlari), va mehnat faoliyati (kochatlar otkazish, hasharlar uyushtirish va boshqalar)ni oz ichiga oladi. Bayram ananalariga ijtimoiy ahamiyatga ega turli voqea hamda hodisalar bilan bogliq sanalar (xususan, Alifbe bayrami, Mustaqillik bayrami, Navroz bayrami, Xotira va qadrlash kuni va boshqalar)ni nishonlash maqsadida tashkil etilgan faoliyat kiradi. Nima uchun oquvchilar jamoasini shakllantrishda ananalar muhim orin tutadi? Ananaviy bayramlar oquv muassasalarida turlicha otkaziladi. Oquvchilar ananalar mohiyatini anglasalar, ularga nisbatan ongli munosabatda bolsalargina uning tasir kuchi yuqori boladi. Ananalarning yuzaga kelishida oquvchilarning unga nisbatan munosabati katta ahamiyatga ega. Maktab rahbariyati va oqituvchilar oquvchilar jamoasiga muayyan sanalarga bagishlab haddan ziyod ortiqcha tadbirni uyushtirish talabini qoymasligi zarur. Tadbirlarni tashkil etish va otkazishda oqituvchilar jamoasi yoki oqituvchi tomonidan ushbu jarayonda oquvchilar jamoasi bilan birgalikda ish olib borish, ularni ananalarni davom ettirishga orgatish masalasiga alohida etibor qaratishlari pedagogik jihatdan ijobiy natijalarni beradi. Oquvchilar jamoasi ijtimoiy-foydali ahamiyat kasb etuvchi umumiy maqsad va birgalikdagi faoliyatga asosan jipslashgan oquvchilar birlashmasi, guruhidir. Oquvchilar jamoasi (shuningdek, akademik litsey va kasb-hunar kollejlari oquvchilari jamoasi)ga rasmiy saylangan (tayinlangan) oquvchi hamda oqituvchilar yolboshchilik qiladi. Ular sirasiga guruh rahbari, guruh faollari (xususan, guruh yetakchisi (starosta), Ozbekiston yoshlar ittifoqi tashkilotining guruh bolimi raisi, tozalik komissiyasi raisi, devoriy gazeta muharriri va boshqalar). Oquvchilar jamoalarida rasmiy yetakchilar bilan birga norasmiy yolboshchilarning mavjudligi kozga tashlanadi. Odatda rasmiy yolboshchilar tarkibini alo baholarga oqiydigan, jamoa ishlarida faol ishtirok etuvchi oquvchilar tashkil etsa, norasmiy liderlar garchi bu kabi sifatlarni namoyon etmasalarda, ayrim sifatlariga kora tengdoshlarini oz ortlaridan ergashtira oladilar. Bunday oquvchilar boshqalardan jismonan kuchliligi, qatiyatliligi, hech narsadan chochimasligi, oziga bolgan ishonchi bilan ajralib turadilar. Norasmiy liderlarning manaviy-axloqiy qiyofasi boshqa oquvchilarga jiddiy tasir korsatadi. SHu bois sinf rahbari hamda maktab pedagogik jamoasi bunday liderlarning faoliyatini bevosita va bilvosita nazorat qilib borishlari zarur. Oquvchilar uyushmasiga pedagogik rahbarlik, yuqorida qayd etilganidek, aksariyat holatlarda sinf rahbari tomonidan amalga oshiriladi. SHu sababli sinf rahbari guruhning umumiy hamda har bir azosining individual xususiyatlarini bilishi, ularni inobatga olgan holda jamoaga yondashishi zarur. Sinf rahbarining norasmiy liderlar va ularning shaxsi haqida tolaqonli malumotlarga ega bolishi pedagogik faoliyatni samarali tashkil etishga yordam beradi. Assisment metodi Test. 1.Oquvchilar jamoasini shakllanish bosqichlari togri korsatilgan qatorni korsating A) Oquvchilar jamoasi 2 ta bosqichi shakllantiriladi. V) Oquvchilar jamoasi 3 ta bosqichi shakllantiriladi. S) Oquvchilar jamoasi 4 ta bosqichi shakllantiriladi. 5 ballMuammoli vaziyat. Guruhga yangi guruh rahbari tayinlandi. Yangi guruh rahbari xonaga kirishi bilan hammani oziga qaratib shunday dedi: Bundan keyin bu yerda mening aytganim aytgan, deganim degan boladi. Kim menga quloq solmasa itning kunini boshiga solamandeb ozining qator talablarini ayta ketdi va hech kim bilan maslahatlashmasdan guruh liderini tayinladi. Oqituvchi guruhda kuch bilan tartib ornatishga harakat qildi. 1. Mazkur holat qanday oqibatlarga olib kelishi mumkin? 2. Pedagog yangi guruhi bilan muloqatni qanday tashkil etishi kerak edi? 1-5 ballSimptom Jamoa bu-.......... 5 ballAmaliy konikma Oqituvchilar tomonidan ijobiy natija beradigan talablarni sanang: 1-5 ball Assisment metodi Test. 1.Oquvchilar jamoasini shakllanish bosqichlari togri korsatilgan qatorni korsating A) Oquvchilar jamoasi 2 ta bosqichi shakllantiriladi. V) Oquvchilar jamoasi 3 ta bosqichi shakllantiriladi. S) Oquvchilar jamoasi 4 ta bosqichi shakllantiriladi. Mu ammoli vaziyat. Guruhga yangi guruh rahbari tayinlandi. Yangi guruh rahbari xonaga kirishi bilan hammani oziga qaratib shunday dedi: Bundan keyin bu yerda mening aytganim aytgan, deganim degan boladi. Kim menga quloq solmasa itning kunini boshiga solamandeb ozining qator talablarini ayta ketdi va hech kim bilan maslahatlashmasdan guruh liderini tayinladi. Oqituvchi guruhda kuch bilan tartib ornatishga harakat qildi. 1.Mazkur holat qanday oqibatlarga olib kelishi mumkin? 2.Pedagog yangi guruhi bilan muloqatni qanday tashkil etishi kerak edi? Simptom Jamoa bu- (lotincha kollektivus sozining tarjimasi bolib, yigilma, omma, birgalikdagi majlis, birlashma, guruh) bir necha azo (kishi)lardan iborat bolib, ijtimoiy ahamiyatga ega umumiy maqsad asosida tashkil topgan guruh demakdir. Amaliy konikma Oqituvchilar tomonidan ijobiy natija beradigan talablarni sanang: 1. Qoyilayotgan talablar oquvchi shaxsini hurmat qilish tuygusi bilan uygunlashgan bolishi kerak. 2. Talablar muayyan maktab yoki sinfdagi mavjud sharoitni hisobga olgan holda qoyilishi lozim. 3. Jamoaga nisbatan qoyilayotgan talablar aniq bolishi lozim. 4. Oquvchilarning tashqi qiyofasi, kiyinishi, yurish-turishi hamda muomalasiga nisbatan qoyilayotgan talablar, ularda manaviy madaniyatni shakllantirishga xizmat qilishi shart. Uyga vazifa: TARBIYANING UMUMIY METODLARI Yuqorida bildirilgan fikrlardan quyidagi xulosalarga kelish mumkin. 1. Jamoa bir necha azo (kishi)lardan tashkil topgan muayyan guruh bolib, u ijtimoiy ahamiyatga ega bolgan umumiy maqsad asosida birlashadi hamda mazkur maqsadni amalga oshirish uchun yonaltirilgan faoliyatni tashkil etadi. 2. Jamoa ozida bir necha xususiyat (belgi)larni namoyon etadi. 3. Jamoani shakllantirish muayyan qonuniyatlarga boysunadigan uzoq muddatli, murakkab jarayon bolib, u kopchilik tadqiqotchilarning etirof etishlariga kora tort bosqichdan iborat boladi. 4. Jamoani shakllantirish oziga xos metodika asosida amalga oshriladi. Ushbu metodika doirasida jamoaga nisbatan talablarning qoyilishi, jamoa faoli (aktivi)ni tarbiyalash masalasi alohida ahamiyatga egadir. 5. Jamoaning mustahkam bolishi, uning azolari ortasida ozaro yordam hamda hamkorlikning qaror topishida jamoa ananalari muhim ahamiyat kasb etadi.      PAGE \* MERGEFORMAT 8 Ijtimoiy ahamiyatga ega yagona maqsadning mavjudligi Birgalikdagi umumiy faoliyatning tashkil etilishi Majburiy, masuliyatli munosabatning yolga qoyilishi Saylangan umumiy rahbariy organga egalik Jamoa Birinchi bosqich Ikkinchi bosqich Tortinchi bosqich Uchinchi bosqich oqituvchi talab jamoa faol talab jamoa shaxs talab shaxs jamoa talab shaxs %&3467BCefqryz߽ hbhV<OJQJaJmH sH #hbh> 0J&5CJaJmH sH #hbhV<0J&5CJaJmH sH #hbho 0J&5CJaJmH sH hbh30J'5aJmH sH hbhV<0J'5aJmH sH hbho 0J'5aJmH sH 5Cf  < B [ F  t $a$gd\* $h`ha$gd $h`ha$gd9E $ & Fa$gde($a$gd9E $ & Fa$gdb$a$gd3$a$gd9E           & ' ) * 2 3 ; < @ B G H N O X Z [ ʻ}o}o}o[&hbh^"0J&5CJ\aJmHCsHChbh^"0J&5CJaJhbho 0J&5CJaJh,ho 0J'5aJmHCsHChbho 0J'5aJmHCsHChbh^"0J'5aJmHCsHChbhV<0J'aJmHCsHC hbhV<OJQJaJmH sH #hbhV<0J&5CJaJmH sH #hbho 0J&5CJaJmH sH [ f g p q | } оsbsbShZ0J&5CJaJmH sH  hbh^"0J&CJaJmHCsHC hbho 0J&CJaJmHCsHC&hbhGrQ0J&5CJ\aJmHCsHC&hbh^"0J&5CJ\aJmHCsHC#hbho 0J&5CJaJmHCsHC#hbh^"0J&5CJaJmHCsHChbho 0J&5CJaJ hbh^"OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHC     & ' 2 3 > Z [ d e p q {   ̺ttttttt hbho OJQJaJmHCsHC hbhOJQJaJmHCsHC#hZh5OJQJaJmH sH #hZho 5OJQJaJmH sH #hZho 5OJQJaJmHCsHC#hbh^"0J&5CJaJmHCsHChZ0J&5CJaJmH sH #hbho 0J&5CJaJmHCsHC-        & / 0 : < D H I J X Y [ \ e f g q s t w        " $ . ͼͼ hbho OJQJaJmH?sH? hbhOJQJaJmH?sH? hbhOJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCJ. / 9 : < = F H P S W X ` b l v z {    ﷥ނނނނނނނނ hbhV<OJQJaJmHCsHC#hbho >*OJQJaJmHCsHC#hbh>*OJQJaJmHCsHC*hbh0J?6OJQJ]aJmHCsHC hbhOJQJaJmH?sH? hbho OJQJaJmHCsHC hbhOJQJaJmHCsHC3t :w6!%"G######$a$gd9E $`a$gd9E $`a$gdb$a$gdO $h`ha$gd9E$a$gd\*    ! " ) * 2 3 : ; B C I J P R W X d e m n z {  ()/089>?GHJKTUbcop#hbhV<5OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCPpvw "#()/056=?EFLMUVWX_`ijtu}~ hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCX&'/07:>?JKPRXY[\bcqr~ !*+35=>DEMNST[\ hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCX\dfklqr{|  $&)*-.1267?@IJQRdeklrs|~ hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCX  !"0145>?EFLNQRVW`anopqwx  &'0167>?IJRS[\ hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCX\ijuwz{  '(1289CDKL`befpruv|} hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCX  "#)*4568=>DENPƮƮƮƮtctctc hbhV<0J&CJaJmHCsHC hbho 0J&CJaJmHCsHC hbh9E0J&CJaJmHCsHC/hbhO5CJOJQJaJmHCnHsHCtH/hbh5CJOJQJaJmHCnHsHCtH/hbho 5CJOJQJaJmHCnHsHCtH hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCPUVW_alnwx  "#)*/08:CDLNSU`aefiıررررررررررررررررررررررررررررررررر$hbho CJOJQJaJmHCsHC'hbhV<>*CJOJQJaJmHCsHC$hbhV<CJOJQJaJmHCsHC'hbho >*CJOJQJaJmHCsHCFijqr}  "#*,1278?AIJPQSTZ]hjopwx~$hbho CJOJQJaJmHCsHC$hbhV<CJOJQJaJmHCsHCV #&-.67<=GHKLSTabikrsDZ*hbhV<5>*CJOJQJaJmHCsHC*hbho 5>*CJOJQJaJmHCsHC$hbhOCJOJQJaJmHCsHC$hbho CJOJQJaJmHCsHC$hbhV<CJOJQJaJmHCsHC=)*1289?@FHJKNOXY^_deop}~ !)*-.45=>EFLMXY`ag$hbho CJOJQJaJmHCsHC$hbhV<CJOJQJaJmHCsHCVghnost{|ƲƲƲƲƠ} hbhV<OJQJaJmHCsHC#hbho 5OJQJaJmHCsHC#hbhV<5OJQJaJmHCsHC&hbhV<5>*OJQJaJmHCsHC&hbho 5>*OJQJaJmHCsHC$hbho CJOJQJaJmHCsHC$hbhV<CJOJQJaJmHCsHC+#$&'/0ABHISTWXabhjnpuv %&0157=?GIWXZ[cdlmvw hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCXw{|  )*1278BCFGNOTU_`hinpuvʶʶʶʶʶʶ&hbhV<5>*OJQJaJmHCsHC&hbho 5>*OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCH  !"'(45;<>?FHOQWYbdklno{| hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCR        $ & 0 2 3 4 > ? F G I J Q R X Y f g m n x y ~  Ƶ#hbho >*OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHC#hbho 5OJQJaJmHCsHC&hbhV<5>*OJQJaJmHCsHC&hbho 5>*OJQJaJmHCsHC2 !! !!!!$!%!-!.!8!9!*OJQJaJmHCsHC#hbhV<>*OJQJaJmHCsHCI!!!!!""" """""""#"%"."/"7"8"@"A"H"I"P"Q"X"Y"^"`"g"i"n"o"w"x"""""""""""""""""""""""""""""""""""###### #!#&#'#2#3#8#9#>#?#E#G# hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCXG#L#N#S#T#Z#[#c#d#r#s#z#{######################################$$$$!$޵޵޵ޞ$hbh9ECJaJmHCnHsHCtH,jhbh9ECJUaJmHnHtHu,jhbh9EOJQJUaJmHnHu#hbho 5OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHC6####%(F+,/L01t1_4b550699999 9)9,9-909$a$gd $`a$gd9E$a$gd9Egd9E!$"$+$,$3$4$9$:$D$E$R$T$Y$Z$_$`$k$l$s$t$~$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$%% % %%%%%% %,%-%3%4%>%?%D%E%I%J%P%R%W%X%`%a%l%m%r%s%y%z%% hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCX%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%&&& &&&&&&!&"&*&+&0&2&;&<&B&C&L&M&T&U&Z&[&h&i&n&o&~&̺̺̺̺̺̺漣&hbhV<5>*OJQJaJmHCsHC&hbho 5>*OJQJaJmHCsHC#hbhV<>*OJQJaJmHCsHC#hbho >*OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHC9~&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&'' ' '''!'"'+','1'2'6'8'@'A'I'K'T'U'_'`'j'k's't'}'~'''''''''''''''''''''''''(( ( hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCX ( ((((($(%(,(-(6(7(=(>(F(G(R(S(^(_(g(h(r(s((((((((((((((((((((((((((((()))) ) )))))%)&).)/)0)1)5)6)8)9)@)ʶ&hbhV<5>*OJQJaJmHCsHC&hbho 5>*OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCH@)A)J)L)X)Y)b)c)h)i)n)o)t)u)})~)))))))))))))))))))))))))))))))))** ****+*,*4*5*A*B*J*K*Q*R*[*\*c*d*m*n*w*x*y*z**************** hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCX************** + +++++ +!+&+'+.+/+6+7+=+>+D+F+N+O+X+Y+_+`+h+i+p+q+z+{+++++++++++++++++++++++++++++++++++,,,,,,,,$,&,+, hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCX+,,,4,5,>,?,E,F,O,P,R,S,],^,k,l,q,r,t,u,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,---- ------$-%-*-+-1-3-4-5-=->-H-I-L-M-T-U-[-\-b-c-j-k-r-s-y-{------ hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCX----------------------------.. . .... .$.%.../.6.7.@.A.J.K.W.X._.`.g.h.q.r.x.z.........................///////// hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCX////-/./:/;/H/I/P/Q/\/^/c/d/n/o/u/v/}/~////////////////////////////0 0 0000000&0'0203090:0C0D0J0L0Q0R0[0\0_0`0h0i0o0p000000000000 hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCX00000000000000000000111111"1#1(1)1/101>1?1F1G1U1V1b1c1i1j1r1t1z1{111111111111111111111111111111122 2 2222 2&2'2/20262 hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCX6272@2A2I2K2P2Q2U2V2_2`2k2l2q2r2t2u222222222222222222222222222222233 33333 3'3(3/3036373=3?3D3E3M3N3U3V3_3`3k3l3s3t3z3{333333333333 hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCX3333333333333333333344 444444 4!4)4*43444:4;4C4D4G4H4S4T4]4_4j4k4r4s4w4x44444444444444444444444444444444455 5 5555 hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCX55'5)5/5053545>5?5D5E5G5H5T5U5X5Y5`5b5i5j5x5y555555555555555555555555̺̺̺/hbh5CJOJQJaJmHCnHsHCtH/hbho 5CJOJQJaJmHCnHsHCtH#hbhV<>*OJQJaJmHCsHC#hbho >*OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHC.5555566 6666 6!6&6'6.6/606162636>6?6J6K6V6W6b6d6m6n6u6v6|6}666IJ}l}l}l}l} hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHC#hbho 5OJQJaJmHCsHC#hbh0g5OJQJaJmHCsHC#hbhV<5OJQJaJmHCsHC$hbhOCJaJmHCnHsHCtH'hbh5CJOJQJaJmHCsHC'hbho 5CJOJQJaJmHCsHC$66666666666666666666666666666777777#7$7+7,73747<7>7H7I7R7S7Z7[7c7d7o7p7u7v7~7777777777777777777ʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹʹ hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHC#hbhV<>*OJQJaJmHCsHC#hbho >*OJQJaJmHCsHCI777777777777777788 8 88888$8%8*8+81838:8<8F8H8Q8R8U8V8_8`8c8d8g8h8n8o8r8s8y8z8888888888888888888888888888888999999 hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCU99999999 9(9)9+9-9/90949596979;9=9?9+=8=@@@@@@-@.@2@ʺʚudSdSdSd hbh0gOJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHC$hbh9ECJaJmHCnHsHCtH#hbhb5OJQJaJmHCsHC hbhbOJQJaJmHCsHCh,hbmHCnHsHCtHjhbUmHnHtHu h,hbOJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHC&jhbOJQJUaJmHnHu 095979<9=9>9?9;;;<<l<+==8>>>?J??@@@?A$a$gd9E $`a$gd9Egd9E$a$gdbgdb $`a$gdb2@3@?@A@I@K@R@S@[@\@b@c@l@n@x@z@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@AAAAAA"A#A1A2A=A?AAALAMAVAWAeAfAkAlAwAxAͼͼͼͼͼ hbho 0J&CJaJmHCsHC hbh0J&CJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHC hbh0gOJQJaJmHCsHCH?AyAA5BBBMrNODPQQRR $h^ha$gdT $^a$gdT $`a$gd9E$a$gd9E$a$gd $`a$gdxAyAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAABB BBBBB%B&B,B-B3B8BEBFBNBOBWBXB`BaBgBhBnBoBwBxB}B~BBBBBBBBBBBB˺ hbh0gOJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHC#hbh5OJQJaJmHCsHC#hbho 5OJQJaJmHCsHC hbhOJQJaJmHCsHCBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBCCCCCC&C'C+C,C4C5C:C?CNCOCUCVC^C`CiCkCqCrCyCzCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCDDDDDDDD!D"D+D,D5D7DH?HBHDHOHPHXHYHcHdHjHkHvHwH}HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH hbho OJQJaJmHCsHC hbh0gOJQJaJmHCsHCXHHHHHHIIIIII(I)I/I0I?I@IDIEILIMITIUI\I]IfIgIlInIuIvI{I|IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJ J JJJJJJJ$J&J3J4J@JAJLJMJVJWJ[J\JhJiJpJ hbho OJQJaJmHCsHC hbh0gOJQJaJmHCsHCXpJqJyJzJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJKK K KKKKK*K+K-K.KMCMDMKMLM\M]MlM hbho OJQJaJmHCsHC hbh0gOJQJaJmHCsHCXlMmMvMwMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMNNNNNN"N#N(N)N.N/N4N5NDNENLNMNWNXNbNcNjNkNpNrNwNxNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN hbho OJQJaJmHCsHC hbh0gOJQJaJmHCsHCXNNNNNNNNNNOO O OOOOO(O)O.O/O5O6O@OAOFOGONOPO[O\OeOfOjOkOwOxO{O|OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOPP P PPPPP&P'P.P/P4P5P*OJQJaJmHCsHC&hbho 5>*OJQJaJmHCsHC hbhTOJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHC#hbhV<5OJQJaJmHCsHC#hbho 5OJQJaJmHCsHC2RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRSS S SSSSS S!S+S-S5S6S>S?SISJSYSZS_S`SiSkSqSrSxSySSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼͼ hbhV<OJQJaJmH sH  hbho OJQJaJmH sH  hbho OJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHCJRS-SST9UUVXBZ?]_____ _ _ ___$d]^a$gd.$d]^a$gd.m$ $^a$gd\*$a$gd9E $`a$gd9ESSSSSSSSTT TTTTTTTT#T$T-T.T3T4T;TZBZMZNZYZZZlZmZrZsZxZyZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ[[ [ [[[[[&['[.[/[3[5[=[>[F[G[M[N[P[Q[U[V[`[a[h[i[t[v[{[|[ hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCX|[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[\\ \ \\\"\$\*\+\2\3\;\<\A\B\I\J\S\U\]\^\j\k\s\t\{\|\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\] ]]] hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCX]]]]]&]'],]-]7]8]=]?]J]K]V]W]`]a]j]l]t]u]y]z]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]^ ^^^#^$^+^-^3^4^<^=^B^C^H^I^P^Q^\^]^b^d^h^i^t^u^}^~^^^ hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHCX^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^__ _ ______#_%_'_ʶy*hbh.5CJOJQJ\aJmHCsHC$hbh.CJOJQJaJmHCsHC'hbho 5CJOJQJaJmHCsHC'hbh.5CJOJQJaJmHCsHC'h,hZ5CJOJQJaJmHCsHC hbhV<OJQJaJmHCsHC hbho OJQJaJmHCsHC(_%_}_~___'`(`)`*`+`2`E`y$d$If]^a$gd &$d$7$8$H$If]^a$gdK$d$7$8$H$If]^a$gd &$d$7$8$H$If]a$gd}x$d$If]^a$gd & '_2_3_<_=_H_I_T_U_\_]_i_j_q_r_|_}_~___________________p[(hbh.@CJOJQJaJmHCsHC(hbho @CJOJQJaJmHCsHC$hbh.CJOJQJaJmHCsHC'hbh}xCJOJQJ\aJmHCsHC'hbho CJOJQJ\aJmHCsHC'hbh.CJOJQJ\aJmHCsHC*hbh.5CJOJQJ\aJmHCsHC*hbho 5CJOJQJ\aJmHCsHC#_______________`` ` ```%`'`1`2`:`;`B`E`L`뭗oo\$hbho CJOJQJaJmHCsHC'hbh.5CJOJQJaJmHCsHC'hbho 5CJOJQJaJmHCsHC*hbh.5CJOJQJ\aJmH sH *hbhK5CJOJQJ\aJmH sH 'hbh.CJOJQJ\aJmHCsHC'hbho CJOJQJ\aJmHCsHC'hbh}xCJOJQJ\aJmHCsHCL`M`R`S`X`Y```a`k`m`n`s`t`y`z````````````````````````````````````aaa aaaaaaa#a$a*a+a2a3a:a*CJOJQJaJmHCsHC$hgDgEgJgKgSgTgWg]g^gfgggtgug~ggggggggggggggggggggggggɸɸɪr h,h,OJQJaJmHCsHC*hi?iOiPiViWi^i_idieih,OJQJaJmHCsHC hk?kGkIkQkRkYkZk`kbkckdknkokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkll l lllll%l&l.l/l;l huOJQJ huh3huhuOJQJh3huh3OJQJnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnngdu$a$gdunnn$a$gd9E21h:p. A!"R#n$n% $$If!vh5{5#v{#v:V l t0J(5{5pytK$$If!vh5{5#v{#v:V l t0J(5{5pytb$$If!vh55#v#v:V l t0J(55pyt1$$If!vh55#v#v:V l t0J(55pyt1jA 666666666vvvvvvvvv6666>666666666666666666666666666666666666666666h6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666662 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~ OJPJQJ_HmHnHsHtHL`L ^"1KG=K9 dCJ_HaJmHsHtH Z@Z V< 03>;>2>: 1$d@&CJOJPJQJaJtHn@n V< 03>;>2>: 2$d<@&(56CJOJPJQJ\]^JaJtH`` V< 03>;>2>: 3$$d@&a$CJOJPJQJaJtHrr ^" 03>;>2>: 4&$$7d7$8$@&`7a$CJOJPJQJ^JaJtHrr ^" 03>;>2>: 5d<7$8$@&(56CJOJPJQJ\]^JaJtHnn V< 03>;>2>: 6 $$Sd@&`Sa$5;CJOJPJQJaJtHZZ V< 03>;>2>: 7$dh@&CJOJPJQJaJtHBA`B A=>2=>9 H@8DB 0170F0Xi@X 01KG=0O B01;8F04 l4a .k . 0 5B A?8A:0 HH V<03>;>2>: 1 =0:CJOJPJQJ\\ V<03>;>2>: 2 =0:$56CJOJPJQJ\]^JaJLL V<03>;>2>: 3 =0:CJOJPJQJaJT!T ^"03>;>2>: 4 =0:CJOJPJQJ^JaJtH`1` ^"03>;>2>: 5 =0:(56CJOJPJQJ\]^JaJtHRAR V<03>;>2>: 6 =0:5;CJOJPJQJaJHQH V<03>;>2>: 7 =0:CJOJPJQJ@b@ ^"  170F A?8A:0 ^m$:/q: ^" 170F A?8A:0 =0:^B@^ ^"0A=>2=>9 B5:AB dxCJOJPJQJ^JaJtHZZ ^"0A=>2=>9 B5:AB =0:CJOJPJQJ^JaJtHN N ^" 57 8=B5@20;0CJ_HaJmHsHtH T/T ^"57 8=B5@20;0 =0:CJ_HaJmHsHtH |C| ^"A=>2=>9 B5:AB A >BABC?><dx^CJOJPJQJ^JaJtHpp ^"0A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< =0:CJOJPJQJ^JaJtHR ^"A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< 2dx7$8$^CJOJPJQJ^JaJtHtt ^"0 A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< 2 =0:CJOJPJQJ^JaJtH@@ !^""5:AB A=>A:8,A?8A>:,single space,FOOTNOTES,fn,"5:AB A=>A:8 =0: =0: =0: =0:,"5:AB A=>A:8 =0: =0: =0: =0: =0:,"5:AB A=>A:8 =0: =0: =0:,"5:AB A=>A:8 =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: =0: d7$8$CJOJPJQJ^JaJtH ^""5:AB A=>A:8 =0:,A?8A>: =0:,single space =0:,FOOTNOTES =0:,fn =0:,"5:AB A=>A:8 =0: =0: =0: =0: =0:1,"5:AB A=>A:8 =0: =0: =0: =0: =0: =0:,"5:AB A=>A:8 =0: =0: =0: =0:1CJOJPJQJ^JaJtH6& !6 ^" =0: A=>A:8H*^Jho1h ^"A=>2=>9 B5:AB =0:1'5CJOJQJ\^JaJq \/A\ %^"0>4?8AL : :0@B8=:5_OJQJ^JfHq |/R| $^"0>4?8AL : :0@B8=:51 %d-D1$M CJOJQJaJmHsHtHpoap ^"0A=>2=>9 B5:AB + 11 pt8*5>*CJOJQJ\^JaJq RoqR (^"003>;>2>: !11_OJQJ^JfHq z/z '^"003>;>2>: !111((d-D1$M `CJOJQJaJmHsHtHp/p ^"0A=>2=>9 B5:AB + 11 pt7*5>*CJOJQJ\^JaJq <B< ^"0>4?8AL : :0@B8=:5p/p,^"0A=>2=>9 B5:AB (12)_0CJOJQJ^JaJfHmHnHq u/+^"0A=>2=>9 B5:AB (12)&,$d-D1$M a$#CJOJQJaJmHnHsHtHuRoR .^"003>;>2>: !13_OJQJ^JfHq |/| -^"003>;>2>: !131*.$d,-D1$M a$CJOJQJaJmHsHtHTT 0^"0 "5:AB 2K=>A:8 /dCJOJQJ^JaJPP /^"0"5:AB 2K=>A:8 =0:CJOJQJ^JaJX>X 2V<0720=851$d1$a$CJ OJPJQJaJtHB!B 1V< 0720=85 =0:CJ OJPJQJjJ2j 4V< >4703>;>2>:3$Sd`Sa$5CJOJPJQJ\aJtHPAP 3V<>4703>;>2>: =0:5CJOJPJQJ\jPRj 6V<A=>2=>9 B5:AB 25$da$5CJOJPJQJ\aJtH\a\ 5V<A=>2=>9 B5:AB 2 =0:5CJOJPJQJ\aJSr 8V<A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< 37$d`a$CJOJPJQJaJtHll 7V< A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< 3 =0:CJOJPJQJaJdQ@d :V<A=>2=>9 B5:AB 39$da$CJOJPJQJaJtHVV 9V<A=>2=>9 B5:AB 3 =0:CJOJPJQJaJl @l <V<086=89 :>;>=B8BC;; E$dCJOJPJQJaJtHXX ;V<086=89 :>;>=B8BC; =0:CJOJPJQJaJnn >V<5@E=89 :>;>=B8BC;= E$dCJOJPJQJaJtHZZ =V<5@E=89 :>;>=B8BC; =0:CJOJPJQJaJ0X`0  K45;5=856]pp . !5B:0 B01;8FK7:V@0@PK![Content_Types].xmlj0Eжr(΢Iw},-j4 wP-t#bΙ{UTU^hd}㨫)*1P' ^W0)T9<l#$yi};~@(Hu* Dנz/0ǰ $ X3aZ,D0j~3߶b~i>3\`?/[G\!-Rk.sԻ..a濭?PK!֧6 _rels/.relsj0 }Q%v/C/}(h"O = C?hv=Ʌ%[xp{۵_Pѣ<1H0ORBdJE4b$q_6LR7`0̞O,En7Lib/SeеPK!kytheme/theme/themeManager.xml M @}w7c(EbˮCAǠҟ7՛K Y, e.|,H,lxɴIsQ}#Ր ֵ+!,^$j=GW)E+& 8PK!Ƶtheme/theme/theme1.xmlYnE#;8U i-qN3'JH DA\8 R>CW]{'ސ{g?x݈]"$q+_,y>8{7 K }xLވHe 2{Rܜaˋ??<ߟdžSr$L].<İT̟72S"ѵ_JwL&BJ05kZVyVy|xC OO|x>+<>@(:??/>5{yxFDdm 3^q5'=q6nib-$RB}}YGq=xK@;)^qbha79g . pUʹ;bbmc[$c'a}5KKfH5HL!ݦ&|mK{N6M6hq v|y 58+zH  *~ HHy\K*t@G>{sA}"))y sGfۡqǾ'w E1 [8>ܤ4Aбt׎~ls14_>,Ȭ7TT GqME=w-i>mo[oiBszbP:j5if F 9Pɉ* k\ A ;!N`.{I SցD p3˅5veU}AbvyA/g 氚 Z N+lR~aeԩj9&&CLgMʼn7a A0ƀHEA3~{q q1vƨl効9)>൜fN1N FIrdq8Y^:_73.|3 f%Jش?MOY s 3;} Rc0`d[鯠$ÿ - έhǴ"P 6T{TUٴ+9E28Y*MOt0O9Bݍqg7Ŕ9O)z?7#]u rBIHAאTpl>՟,SpT4@~BA%}'0+{eRF&rĪ#uu\{BHuM6`pG}N+!'_oN콶3a3dXZzCyCUɪ嶂ZZZ۱f,fAg-@`g v6V?Dhf6t=M&ʺ6ײ'݉#֚>d8s9xN=ڮjAv11;u2%M2oN1uo%տPK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 +_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!Ƶtheme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK] 8k"$07>DLT[cks{f% !"#$0123:<=>?@AHIJOPQ ! " # $ 8k"$07>DLT[cks{  !"#$%f @ ***-[ .  p\\Pigw !G#!$%~& (@)*+,-/0623556792@xABDDEvGHpJKlMNSPQRSTUW`XY|[]^'__L`eagbbbc-de]f&ggeiiklcmJnnn8:;<=>@ABCDEFGHIJKLMNOPQRTUVWXYZ[\]^_`abcdfhijklmnopqrstvwxyz{|}~t #09?AR_E`ybbbc]fgggi9mSnnnn9?Segu $&-!8XY@t8X (  \   3  "?  \ ! 3 !"?  \ " 3 ""? \ # 3 #"? \ $ 3 $"? \B % S D"?bB & c $D"?bB ' c $D"?bB ( c $D"?bB ) c $D"?bB * c $D"?D ,  "?D -  "? D .  "?!D /  "? \ 0 3 0"?  \ 1 3 1"?  \ 2 3  2"?%  \ 3 3  3"?$  JB 4 # "?JB 5@ # "?#JB 6 # "?JB 7 # "?JB 8 # "?*JB 9 # "?)\ : 3  :"?  D ;  "?\ < 3  <"?  \ = 3  ="?  \ > 3 >"? \ ? 3 ?"? \ @ 3 @"? \ A 3 A"? JB B # "?JB C # "?JB D # "?JB E # "?`t Yi69 F# C"?(4 G Yi69T H # H7 :9 T I # I 7:9 T J # J 7:9 BB K   8 8BB L  8 8`t i6)9 M# C"?'4 N i6)9T O # OY7I:9 T P # Pi7":9 T Q # Q $7(:9 BB R  I8i8BB S  "8 $8\B U S D"?\B V S D"?bB W@ c $D"?"bB X@ c $D"?&B S  ?11111111111 1!1"1#1$1%1&1'1)1*1-1.10111213151718191:1f$ - It&ot* !. !t).t(\ .\ t'8.8t%8. !.t#$ft" ft!$ ft pft1!t0Dt-$#}t,}tV(#b#btU#b# t4$t7Bbt6Bbt;$M#zt:M.tC  tBXxtAYt" t@TY t?Y4 t> Y, t=xv &t<DYX&tEeetD4eTet/H"bt.btWt"#t5t"#t32,"t2h2xtX,HtMH"tFt9&Ft8&Ft bookmark26 bookmark24fB;fCKLQR[\dfqryz &*2<@BGHNOX[fq| &3>[dq{!&0:<DFHY[gqstw $.:<HPRSblnt{")3:CIRWem{ (08?GKTcow#(05?EMU`iu}&07:>KPRX\br~     ! * 5 = E M T [ f k r {     $ & ) . 1 7 ? J Q e k s | ~    " 0 5 > F L N Q W ` o p x   ' 0 7 > J R \ i w z  41?1<;?;O;U;`;i;k;l;z;;;;;;;;;;;;;;;;<<<<"<+<7<<<=<D<R<U<b<g<q<v<x<<<<<<<<<<<<<<< = ==="=#=.=9=C=E=R=`=j=t=|================> >>&>*>1>8>B>I>V>^>h>j>r>x>>>>>>>>>>>>>>? ???#?)?/?ECELE\EmEvEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEFFF"F)F.F5FDFMFWFcFjFrFwFFFFFFFFFFFFFFFFFFFG GGGG(G/G5GAGFGPG[GfGjGxG{GGGGGGGGGGGGGGGGGH HHH'H.H5HK?KIKJKYKZK_K`KiKkKqKrKxKyKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKLL LLLLLLLL#L$L-L.L3L4L;LRBRMRZRlRsRxRRRRRRRRRRRRRRRS SSS'S.S5S=SGSMSQSUSaShSvS{SSSSSSSSSSSSSSTT TT"T$T*T3T;TBTITUT]TkTsT|TTTTTTTTTTTTTTTTTTTUUUU&U-U7U?UJUWU`UlUtUzUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU VV$V+V-V3V=VBVIVPV]VbVdVhVuV}VVVVVVVVVVVVVVVVW W WWWW#W%W'W3W_?_E_F_K_L_W_X_^___g_h_u_v___________________________`` ` `````&`'`-`/`2`3`;`<`B`D`L`M`T`U`Z`[```a`k`l`r`u`}`~`````````````````````````aa a aaa#a$a*a+a3a4a?aAaPaQaWaXa_aaaiavaaaaaaaaaaaaaaaab bbb!b#b$b.b8b=bDbEbKbSbZbfbkbsb{bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbcccccc+c,c9c:c>c?cGcIcQcRcYcZc`cdcncocccccccccccccccccccccccccccccccdd d ddddd%d&d.d/d;d9?9x9y9994:5:::::;;<;;;w<x<==b?c?AACCCCTDUD=E>EqFrFGGCHDHIIIIJJJJKK KKKL8M9MxMMMUNiNkNNPPARBR>U?UW WWW$W%W|W~WWWWW&X2XDXEXYYZZfZqZxZzZZZZZZ[!["['[([[[[[[[)\+\>\?\]]^^\^^^e^g^T_W_f_g___``q`r```eaiaaaaabbb[d^d-e-e/e/e0e0e2e3e5e6e8e9eWeXe|fffff3333333333333C< WW+X2XgZZZZ["[iaa-e-e/e/e0e0e2e3e5e6e8e9eWeXeee'f-f/f?fAfQfSfffhfxf|fffffffffffffffffffffffff* .2G brRXL%E JLM.mh ^`hH.h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.h^`OJ QJ o(hHvh^`OJ QJ ^J o(hHohp^p`OJ QJ o(hHh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJ QJ ^J o(hHoh^`OJ QJ o(hHh^`OJQJo(hHh^`OJ QJ ^J o(hHohP^P`OJ QJ o(hH^`OJPJQJ^J.^`.pL^p`L.@ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PL^P`L.h ^`hH.h ^`hH.h pL^p`LhH.h @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PL^P`LhH.G XL%E* JLX M.m "h@rG:.k9 P  \* &,> ^"e(13V<nn=!nOGrQU{[0gAqbr[u}x'~?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~  Root Entry FpData 1TableWordDocument 4@SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8MsoDataStorePp+pWN4D4ER==2Pp+pItem  PropertiesUCompObj y   F' Microsoft Office Word 97-2003 MSWordDocWord.Document.89q