ࡱ> [zbjbj4ΐΐF  8RlT     )) )XZZZZZZ$ Z~9)E()))~  3u`u`u`)N.  Xu`)Xu`u`ʀ0b: f$GX$Dͅ0I]lH::&`))u`)))))~~^)))))))))))))))) ( :2.2.1. Pedagogika tarixi fan sifatida. Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha talim-tarbiya va pedagogik fikrlar mavzusidagi malumotli maruza talim texnologiyasi modeli Maruzaga ajratilgan vaqt 2 sTalabalar soni 50 taOquv mashgulotining shakliMalumotli maruzaMashgulotning rejasiPedagogika tarixi fanining maqsad va vazifalari. Pedagogika tarixini davrlashtirish muammolari. Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha talim-tarbiya va pedagogik fikrlar taraqqiyoti. Eng qadimgi yozma manbalarda talim-tarbiya masalalarining yoritilishi.Oquv mashgulotining maqsadiTalabalarni pedagogika tarixi fanining maqsad, vazifalari va rivojlanish tarixi, boshqa fanlar bilan aloqadorligi hamda Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha talim-tarbiya va pedagogik fikrlar taraqqiyotiga doir bilimlar bilan tanishtirish.Pedagogik vazifalar: - Pedagogika tarixi fanining maqsad va vazifalarini aniqlashtirish; - pedagogika tarixini davr-lashtirish masalasini yotitib berish; - eng qadimgi davrlardan VII asrgacha talim-tarbiya va pedagogik fikrlar taraqqiyotining oziga xosliklarini ochib berish; - eng qadimgi yozma manbalarda talim-tarbiya masalalarining yoritilishini sharhlash.Oquv faoliyati natijalari: - Pedagogika tarixi fanining maqsad va vazifalari hamda boshqa fanlar bilan aloqasini bilib oladilar; - pedagogika tarixini davrlashtirishga doir yondashuvlar bilan tanishadilar; - arxeologik yodgorliklar va xalq pedagogikasi manbalariga asoslanib pedagogik fikrlar rivojini tahlil etadilar; eng qadimgi yozma manbalarda talim-tarbiya masalalarining yoritilishini ozlashtiradilar.Talim metodiMaruza, Venn diagrammasi, tushuntirish, suhbat, Talabalarning oquv faoliyatini tashkil ettish shakliOmmaviy, individualDidaktik vositalarMaruza matni, slayd-prezentatsiyaTalimni tashkil etish sharoitiMaxsus texnik vositalar bilan jixozlangan xonaNazorat Oz-ozini nazorat qilish, refleksiya Pedagogika tarixi fan sifatida. Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha talim-tarbiya va pedagogik fikrlar mavzusidagi malumotli maruzaning texnologik kartasi Ish bosqichlari va vaqtiFaoliyat mazmuniOqituvchiTalaba1-bosqich. Oquv mashgulotiga kirish (Davat bosqichi) (5 minut)Talabalarni mavzuning nomlanishi, rejadagi masalalar va mustaqil oqish uchun adabiyotlar bilan tanishtiradi (1-ilova).Tinglashadi, yozib borishadi. Talabalarning mavjud bilimlarini mustahkamlash maqsadida tarix va pedagogika tarixini umumiy hamda oziga xosliklarini ochishga doir Venn diagrammasini taqdim etadi (2-ilova).Individual ravishda Venn diagrammasini toldirishadi va fikrlarini boshqalar bilan ortoqlashadi2-bosqich. Asosiy (Anglash bosqichi) (55 minut)2.1. Pedagogika tarixi fanining maqsad va vazifalarini bayon etadi (3-ilova).Pedagogika tarixi fanining maqsad va vazifalarini daftarlariga qayd etib olishadi2.2. Pedagogika tarixini davrlashtirilishi bilan tanishtiradi (4-ilova).Pedagogika tarixini davrlashtirilishi bilan bogliq chizmani daftarlariga chizib olishadi2.3. Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha talim-tarbiya va pedagogik fikrlar taraqqiyotining oziga xosliklarini ochib berish (5-ilova).Malumotlarni tinglaydilar, oqituvchining savollariga javob berishadi2.4. Eng qadimgi yozma manbalarda talim-tarbiya masalalarining yoritilishini izohlaydi (6-ilova).Eng qadimgi yozma manbalaarga doir savollarga mavjud tajribalarga asoslanib javob berishadi3-bosqich. Yakuniy (Fikrlash bosqichi) (20 minut)3.1. Talabalarning mavzu yuzasidan tasavvurlarini aniqlashtirish maqsadida qadimgi manbalardagi fikrlarni sharhlashni taklif etadi (7-ilova). Qadimgi manbalardagi fikrlarni sharhlaydilar va mohiyatini ochib berishadiAniq tasavvurlar shakllanmagan qismlarini qayta tushuntiradi. Oz fikrlarini boyitadi va toldiradi.  1-ilova Mavzu: Pedagogika tarixi fan sifatida. Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha talim-tarbiya va pedagogik fikrlar Reja: Pedagogika tarixi fanining maqsad va vazifalari. Talim-tarbiya va pedagogika tarixini davrlashtirish muammolari. Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha ta lim-tarbiya va pedagogik fikrlar taraqqiyoti. Eng qadimgi yozma manbalarda ta lim-tarbiya masalalarining yoritilishi. Adabiyotlar: 1. >H8<>2 ., 8H>=>20 !., =><>20 ., 0A0=>2 . 5403>38:0 B0@8E8.  ".: 8BC2G8, 1996. 2. 0A0=1>52 ., 0A0=1>520 ., ><84>2 . 5403>38:0 B0@8E8.  ".: 8BC2G8, 1997. 3. !0D> G8;., >H8<>2 . 715: ?5403>38:0A8 0=B>;>38OA8.  ".: 8BC2G8, 1999. 4. >H8<>2 ., !0D> G8;. 715: ?5403>38:0A8 0=B>;>38OA8.  ".: 8BC2G8, 2010. 5. >;8<>2 #. 8;;89 C9>=8H ?5403>38:0A8.  ".: NOSHIR, 2012. 6. B0520 ., 0AC;>20 $., 0A0=>2 !. #<C<89 ?5403>38:0 (5403>38:0 B0@8E8).  ".:  Fan va texnoligiya , 2011. 2-ilova Tarix va pedagogika tarixining umumiy hamda oziga xosliklarini ochishga doir Venn diagrammasi topshirigi Quyida keltirilgan diagramma bilan tarnishing. Tarix va Pedagogika tarixining oziga xosliklarini diagrammaning kesishmaydigan joylariga yozing. Doiralarning kesishgan joyida ikkita fan uchun ham umumiy malumotni yozing.  3-ilova Pedagogika tarixi fanining maqsad va vazifalari Pedagogika tarixi faning maqsadi eng qadimgi zamonlardan to hozirgi kungacha turli tarixiy davrlarda tarbiya, maktab va pedagogik fikrlar taraqqiyotini tizimli yondashuv asosida organishdan iborat. Maktab va pedagogika kop asrlik tarixiy yolni bosib otgan. Mazkur davrda pedagogika fani koplab goyalar va kontseptsiyalar bilan boyib bordi. Pedagogika tarixi faning predmeti - eng qadimgi zamonlardan to hozirgi kungacha tarbiya, maktab va pedagogik fikrlarning rivojlanish jarayoni. Pedagogika tarixi fanining vazifalari: milliy oz-ozini anglash, kasbiy rivojlanish bilan bogliqlikda umumiy va pedagogik madaniyatni shakllantirish; pedagogik fikrlar rivojini tahlil etish va tizimlashtirish; pedagogik goyalarni tahlil etish asosida ularni oquv-tarbiya jarayoniga tatbiq etish.  Pedagoka tarixini organish manbalari: arxeologik yodgorliklar; qolyozmalar; xalq ogzaki ijodi; adabiy yodgorliklar; hujjatlar; badiiy adabiyot; memuarlar; Sharq va Garb mutafakkirlarining asarlari. 4-ilova Pedagogika tarixini davrlashtirish muammosi Pedagogika tarixini davrlashtirishga doir xilma-xil yondashuvlar mavjud. Songgi yillarda Ozbekistonda pedagogika tarixini organishga doir eng keng tarqalgan davrlashtirish ozida quyidagi bosqichlarni aks ettiradi: eng qadimgi davrlardan Ozbekiston Respublikasi mustaqillikka erishgunga qadar; mustaqillikka erishilgandan to hozirgi kungacha Ozbekistonda pedagogik fikrlar rivoji; jahon pedagogik fikrlari rivoji (eng qadimgi davrlardan hozirgi kungacha).  Biroq pedagogika tarixini organishni insoniyat tarixi bilan bogliqlikda organish maqsadida quyidagi tarzda davrlashtish maqsadga muvofiq: eng qadimgi davrlardan VII asrgacha talim-tarbiya va pedagogik fikrlar; VII asrdan XIV asrning birinchi yarmifacha Orta Osiyoda tarbiya, maktab va pedagogik fikrlar; Sharq Uygonish davrida pedagogik fikrlarning rivojllanishi; XIV asrning ikkinchi yarmi va XVI asrda Movaraunnahrda tarbiya va maktab; XIV asrning ikkinchi yarmi va XVI asrda Movaraunnahrda pedagogik fikrlar rivoji; XVII asrdan XIX asrning yarmigacha tarbiya, maktab va pedagogik fikrlar rivoji; XIX asrning 2-yarmi XX asr boshida Turkiston olkasida tarbiya, maktab va pedagogik fikrlar; 1917-1991 yillarda Ozbekistonda talim tizimi va pedagogik fikrlar rivoji; Mustaqil Ozbekiston talim tizimi. Mustaqillik yillarida pedagogik fikrlar rivoji; eng qadimgi davrlardan XIX asrning birinchi yarmida jahon pedagogika fanining rivojlanish tarixi; XIX asrning 2-yarmi XX asrda jahon pedagogika faning rivoji; hozirgi davrda jahon mamlakatlari talim tizimi va pedagogika fani rivoji. 5-ilova Eng qadimgi davrlardan VII asrgacha talim-tarbiya va pedagogik fikrlar taraqqiyoti. 5.1. Ibtidoiy jamiyatda tarbiya  Ibtidoiy jamiyat insoniyat tarixining dastlabki davri bolib, mazkur davrda yozma manbalarning saqlanib qolmaganligi ushbu davrda tarbiyaning amalga oshirilishini arxeologik manbalarga asoslangan holda tahlil etishni talab etadi. Ibtidoiy jamoa tuzumi ikki davrga bolinadi: 1) ibtidoiy toda; 2) orugchilik jamoasi.  Ibtidoiy jamiyat quyidagi davrlarni oz ichiga oladi: Qadimgi tosh asriPeleolit: ilk orta songgi mil. av. 700/500-100 ming yilliklar. mil. av. 100-40 ming yilliklar. mil. av. 40-12 ming yilliklar.Orta tosh asriMezolitmil. av.12 7 ming yilliklar.Yangi tosh asriNeolitmil. av. 6-4 ming yilliklar.Mis-tosh asriEneolitmil. av. 4-3 ming yilliklar.Bronza davriBronza davrimil. av. 3-1 ming yilliklar.Temir asriIlk temir asrimil. av. X-VIII asrlar.Songgi temir asriVIIIV asrlar Insoniyat faoliyatining asosiy turi sifatida tarbiyaning yuzaga kelishi mil.av. 40-35 ming yilliklarda zamonaviy qiyofadagi odamlar (homo sapiens- ongli odam)ning paydo bolishi bilan bogliq. Ibtidoiy jamoa tuzumi davrida mehnat tarbiyasi yetakchi orin tutgan. Ana shu asosga kora mehnat bilan bogliqlikda kishilar uch guruhga bolingan: 1) bolalar va osmirlar; 2) ijtimoiy hayot va mehnatda tola ishtirok etuvchilar; 3) keksalar. Conggi paleolitda insoniyat oz taraqqiyotida yana bir bosqich yuqori kotarildi. Odamlar ilk toda tarzida yashamay qoydilar va qarindosh-urugchilik jamoalariga bolindilar. Jamiyatda juft oilalar paydo boldi, ular ayrim uruglarni birlashtirib, urug jamoasini tashkil etdilar. Odamlar gorlardan tashqari ertola va chaylasimon uylarda ham yashashga organdilar. Juft oilalarning paydo bolishi haqida kichik uy-joylarning tarqalishi darak beradi. Osha zamon jamoasida ona-ayolning ijtimoiy orni baland bolib, urug uning nomi bilan boshlangan. Ayollar uy, ochoq va muqaddas olovning egasi sifatida uy xojaligida hamda bolalarni tarbiyalash jarayonida, ochoqda otni saqlashda, ovqat pishirishda, rozgor buyumlarini, mehnat qurollarini qoriqlash, uy-boshpanani asrash paytida muhim vazifalarni bajarganlar. Mezolit davrida Ozbekistonda qoyatosh suratlari kashf etilgan. Ularning bazisi rang berib cheqilgan, bazilari oyib ishlangan. Surxondaryo viloyatidagi Zarautsoy qoya tasvirlari mezolit davriga oid. Ular qadimgi odamning fikru oylari, atrof-muhit haqidagi tasavvuri, qanday hayvonlarni ovlagani, qaysi mehnat va ov qurollarini qollagani haqida fikr yuritish imkonini beradi. Neolit davrida ona urugi matriarxat oz taraqqiyotining yangi bosqichiga otadi. Urug jamoalari kattalashadi va ularni bir joyda boqish amri mahol bolib qoladi. Oqibatda urug jamoasidan mayda guruxlar-kichik oilalar ajralib chiqa boshlaydi. Orta Osiyo hududida bronza davri miloddan avvalgi 3-mingyillik ortalaridan boshlanadi va miloddan avvalgi 2-mingyillikka kelib oz rivojining yuksak darajasiga etadi. Patriarxat urugchilikka otish patriarxal oilaning vujudga kelishiga olib keladi. Sunday oila bir-biriga qarindosh ota urugi boyicha yuritiladigan bir necha avlodlardan iborat boladi. 5.2. Xalq pedagogikasi empirik bilimlar sohasi sifatida Xalq pedagogikasi xalq ommasi orasida hukmronlik qiluvchi tarbiyaning maqsadi va vazifalariga bolgan qarashlarni ifodalovchi amaliy pedagogik bilimlar va tajribasining sohasidir. Xalq pedagogikasining tarbiyaviy imkoniyatlari deganda xalq tarbiya tajribasidan joy olgan empirik pedagogik bilimlar, malumotlar, malakalar va konikmalarning zamonaviy maktab va oila tarbiyaviy sistemasida bolalar va oquvchi-yoshlarni tarbiyalash maqsad va vazifalarini hal etish uchun zarurligi(qulay shart-sharoiat yaratishi) tushuniladi. Xalq pedagogikasining didaktik imkoniyatlari deganda xalq ommasining yoshlarga bilimlar va amaliy konikmalar berish, ularni ijodiy ishlash uslublari bilan qurollantirish, dunyoqarashlarini ostirish va axloqiy nafosat goyalarini egallashlarida qollab kelgan empirik pedagogik tajribasini zamonaviy milliy maktab oqitash jarayonida qollash uchun qulayligi tushuniladi. Masalan, milliy amaliy sanatga orgatishning xalq orasida tarkib topgan uslubiyotini xalq pedagogikasining didaktik imkoniyatlari doirasiga kiritish mumkin. Xususan, ganch va yogoch oymakorligi, zardozlik, musiqa asboblari yasash, kulolchilik va boshqa koplab amaliy canat turlarini egallashning xalq ustalari va chevarlari tomonidan tajribada yaratilgan oz usullari, uslub va vositalari mavjud. Ulardan milliy maktabdagi mehnat talimi darslarlda yoki togarak mashgulotlarida oquvchilarga bilimlar va amaliy konikmalar berishda foydalanish mumkin.  Ozbek xalq poetik ijodida bolalarni oilada va bola yashab turgan muhitda insoniy fazilatlarni tarbiyalashning juda uzoq zamonlardan beri davom etib kelayotgan oziga xos xilma-xil metod va vositalari mavjud ekanligi korinadi. Yuqorida aytib otilganidek, xalq ijodi ham shu orqali xalq pedagogikasida qollaniladigan: tushuntirish, namuna korsatish, odatlantirish (organish, mashq qildirish), iltimos qilish, tilak-istak bildirish, yolvorish-iltijo qilish, maslahat berish, kondirish, undash, maqullash, rahmat aytish, duo qilish, olqish (oq yol tilash), taqiq qilish, tana (gina, opka) qilish, mashara - mazax qilish, majbur qilish, tanbeh berish, koyish, qargash, qorqitish, uzr sorash, ont - qasam ichirish, lanatlash, sokish, urish, kaltaklash metodlari bolsa-da, yoshlarning insoniy fazilatlarini tarbiyalashda asosan: ogit-nasihat, ibrat korsatish, maqullash va maqtash, alqash, mukofotlash, qoralash - qargish, jismoniy jazo berish kabi metodlardan foydalanilgani kozga tashlanadi. 6-ilova Eng qadimgi yozma manbalarda talim-tarbiya masalalarining yoritilishi 6.1. Avestodagi talimiy-axloqiy goyalar  Avesto zardushtiylik dinining muqaddas kitobi hisoblanib, dastlabki Sharq falsafiy qarashlarini ozida aks ettiruvchi manbadir. Unda insonni kamolotga erishuvida mehnat, ezgulik, insoniylik, soflik, bagrikenglik kabi sifatlarning ahamiyati chuqur ifodalangan. Zardushtiylik dinining nomi ushbu din asoschisi Zardusht (turli tillarda Zaratushtra, Zoroastr) ismidan olingan. Uning tugilgan joyi nomalum. Zardusht miloddan avvalgi 1-mingyillikning birinchi choragida yashagan. Zero, zardushtiylikda axloqiylikning asosi, sahovatlilik belgisi - mehnat deb korsatilsa, ishyoqmaslik barcha nuqsonlarni keltirib chiqaruvchi sabab ekanligiga urgu beriladi. Zardushtiylik yoyilayotgan davrda ibodatxona ham, maxsus ilohiy kitoblar ham bolmagan. Diniy marosimlar ochiq havoda, gulxan yonida ado etilgan. Keyinchalik kohinlar Zardusht vazlarini yozib borganlar. Zardusht dini kohinlari bunday diniy matnlarni yod bilganlar va ibodat paytida oqiganlar. Zardusht vafotidan bir necha asr otgach barcha diniy marosimlar, madhiya va duolar kitob holiga keltirildi. Bu zardushtiylar muqaddas kitobi Avesto edi. Avesto sozi qatiy qonunlar manosini bildiradi. Zardusht diniga kora, atrofdagi dunyo ikki qismdan tashkil topgan: yaxshilik va yomonlik. Bular ortasida azaldan kurash ketadi. Masalan, nur bilan qorongulik, hayot bilan olim, ezgulik bilan yomonlik, qonun bilan qonunsizlik ortasida. Zardushtiylar hayotining asosiy mazmuni xayrli ish, shirin soz, olijanob oy-fikrdan iborat bolgan. Insonning asosiy burchi adolatli turmush tarzi bolmogi kerak. Yaxshilikning yomonlik ustidan galaba qilishini kozlab yashash kerak: yolgon gapirmaslik, sozning ustidan chiqmoq, faqat yaxshilik qilmoq. Zardusht dini boyicha har bir inson hayot yolini ozi belgilaydi; kimga yon bosmoqlik, kimni himoya qilishni ozi hal qiladi. Zardushtiylikda olov, er, suv va havo muqaddas sanaladi. Ularni yomon, yovuz narsalar bilan aralashtirmaslik lozim. Zardoshtiylik axloqining asosiy uchligi Inson Ezgu fikrEzgu sozEzgu amal 6.2. Orxun-Enasoy yozma yodgorliklarida talim-tarbiya masalalari VII VIII asrlarda qabr toshlariga turk-runiy yozuvida oyib bitilgan Urxun-Enasoy bitiglarida ham bolalarni vatanparvar, xalqparvar, tadbirkor, uddaburon, oqil qilib tarbiyalash masalalariga alohida etibor qaratilgan. Jumladan, Qultegin bitigida turk xalqini uzoqni kora olmaganligi natijasida Tabgach eliga qaram bolib qolganligi, kelgusi avlodlar bunday xatoliklarni takrorlamasliklari zarurligi quyidagicha uqtiriladi: Sozimni tugal eshitgil, keyindagi inim, urugim, xalqim.. bu sozlarni yaxshilab eshit, diqqat bilan tingla. Tabgach xalqining sozi shirin, ipak kiyimi nafis.ekan. Shirin sozi, ipak kiyimi bilan aldab, yiroq xalqni shu holda birlashtirar ekan Yaxshi dono kishini, yaxshi alp kishini yolatmas ekan. Biror kishi adashsa, urugi, xalqi, uyi, yopinchigigacha qoymas ekan. Shirin soziga, nafis ipagiga aldanib, ey turk xalqi, olding. Pedagog olima A.S.Kaldibekovaning fikricha, bu bitigtoshlarda bolalarni baynalmilallik ruhida tarbiyalash masalasiga ham etibor qaratilgan. Bitigtoshlarda turk xalqining Tabgach xonligiga qarshi olib borgan urushlari ham ifoda etilgan. Biroq turk xonlari (Tonyuquq, Qultegin, Bilga hoqon, Eltarish hoqon) Tabgach xonlarining botirligi, siyosatdonligi, ishbilarmonligi, vatanparvar hamda elsevarligini inkor etmaydi. Ayni shu jihatlarni turk xalqida mujassam bolishini chin dildan istaydi. Shu bilan birga Tabgach xonlarining boshqa xalqlar ozodligi, iqtisodiyoti, madaniy hayotiga xavf solayotgani oshkora korsatib berilgan. Agar ular bu qusurlarni bartaraf etishsa, ular bilan har tomonlama aloqalarni yolga qoyish foydali ekanligi takidlanadi. 7-ilova Qadimgi manbalardagi fikrlarni sharhlashga doir topshiriq Quyida keltirilgan parchalarni oqing va xalq pedagogikasidagi qaysi tarbiya metodi ifodalanganini aniqlang. Juvon olgur etimcha, Charximni qilding parcha! Charxim sinsa gorga-ya, Bir labimdan ayrildim, Oqbilakka etmasdan Sen ham bolgin mendaycha! Iloho! Tuproq olsang oltin bolsin. Barakalla, oglim, yaxshi ish qilib kelibsan!... Indamay kela berganingda mening oglim bolmas eding, men sendan xush vaqt bolmas edim. Otam qadrin endi men ham bilaman, Bosgan izin men ziyorat qilaman. Bola bolar jondan aziz kishiga, Yiglama, Dilmurod, darrov kelaman.     (    - ` a / 0 N  > ? T V 6 : SUᄋᄄᄄscsssshY Ch>I5CJaJmHCsHChY Ch>ICJaJmHCsHChY Ch>ImH sH hY Ch>I5CJaJmH sH hY Ch>ImHCsHChY Ch>ICJaJmH sH  hY Ch>IhY Ch>ICJaJmHCsHC"hY Ch>I5CJ\aJmHCsHChY Ch>I5CJaJmH sH hY Ch>I5CJaJmHCsHC&  Wkd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt)G$ &P#$/Ifgd)G$a$gd>I $da$gd>I  - ` / zjGGGG"$ & F $ &P#$/If^`a$gd)G$ &P#$/Ifgd)Gkd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt)G/ 0 N > xhU$$ &P#$/Ifa$gd)G$ &P#$/Ifgd)GkdN$$Ifl0$u t 6P 0644 layt)G> ? T [ 8 zjWWWWjWWW$$ &P#$/Ifa$gd)G$ &P#$/Ifgd)Gkd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt)G UVdD4$ &P#$/Ifgd)Gkd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt)G"$ & F "$ &P#$/If^"`a$gd>I$$ &P#$/Ifa$gd)GUVd ;jkt=gh{|-.4TUVWּǵּּ֪|"hY Ch>I5CJ\aJmHCsHChY Ch>I5CJaJmHCsHChY Ch>I5CJaJhY Ch>ICJaJ hY Ch>IhY Ch>ImH sH hY Ch>ICJaJmHCsHChY Ch>ICJaJmH sH hY Ch>I5CJaJmH sH hY Ch>ImHCsHC0djkdG$$Ifl0$u t 6P 0644 layt)G$ &P#$/Ifgd)Gzjj$ &P#$/Ifgd)Gkd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt)G;jzjj$ &P#$/Ifgd)Gkd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt)Gjktzjj$ &P#$/Ifgd)Gkd<$$Ifl0$u t 6P 0644 layt)G<=Vgzrrrff $$Ifa$gd)G$a$gd>Ikd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt)Gghit{ttt $$Ifa$gd)G~kd$$Ifl40%`$  t0(644 laPyt)G{|6TUmaaEaa$ & F $If^`a$gd)G $$Ifa$gd)Gkd.$$Ifl4PF% $ xx t0(6    44 laPyt)GUVWzmaEa$ & F $If^`a$gd)G $$Ifa$gd)Gkd$$Ifl4F%`$ xx t0(6    44 laPyt)Gz{QRST  +5@egjkmnpqr&'ֶ涧ֶֶ֧֧hY Ch>ImHCsHChY Ch>ICJaJmHCsHChY Ch>I5CJaJmHCsHCh>Ih>I5CJaJmH sH hY Ch>I5CJaJmH sH hY Ch>ImH sH hY Ch>ICJaJmH sH =z{RmaaaUa $$Ifa$gd)G $$Ifa$gd)Gkd$$Ifl4F% $ xx t0(6    44 laPyt)GRSTmaUa $$Ifa$gd)G $$Ifa$gd)Gkd\ $$Ifl4uF%`$ xx t0(6    44 laPyt)G  maUa $$Ifa$gd)G $$Ifa$gd)Gkd $$Ifl4F% $ xx t0(6    44 laPyt)G@maUa $$Ifa$gd)G $$Ifa$gd)Gkd $$Ifl4uF% $ xx t0(6    44 laPyt)GrmaaUa $$Ifa$gd)G $$Ifa$gd)Gkd $$Ifl4uF% $ xx t0(6    44 laPyt)G%&'maMAaaa $$Ifa$gd)G$ & F $Ifa$gd)G $$Ifa$gd)GkdD $$Ifl4F%`$ xx t0(6    44 laPyt)G'()*+3meeeYeee $S`Sa$gd>I$a$gd>Ikd $$Ifl4_F% $ xx t0(6    44 laPyt)G'(+:Z:<z|~@FX\dflnrtDE#$ֳyjyhY Ch>ICJaJmH sH hY Ch>I5OJQJmHCsHChY Ch>I5OJQJ hY Ch>IOJQJaJmH sH hY Ch>IOJQJaJ hY Ch>IOJQJaJmHCsHC"hY Ch>I5CJ\aJmHCsHChY Ch>I5CJaJmHCsHChY Ch>ICJaJmHCsHChY Ch>ImH sH '<|~R@CD#$'($a$gd>I$a$gd>I$a$gd>I7`7gd>I$a$gd>I $^a$gd>I $ & Fa$gd>I$&(bcT!}!""""S##W%X%%%.&/&0&h''ɾɯɯəɯيufVFVhY Ch>ICJ]aJmH sH hY Ch>ICJ\aJmHCsHChY Ch>ICJaJmHCsHC(jhY Ch>IOJQJUmHnHuhY Ch>IOJQJmH sH +jhY Ch>I5CJUaJmHnHuhY Ch>ICJaJmH sH hY Ch>ImH sH hY Ch>I5CJaJmH sH hY Ch>I5OJQJmH sH +jhY Ch>I5OJQJUmHnHu(0bc. T!}!!*""""""""""" ## $ & F a$gd>I$ & F 7^`7a$gd>I $7`7a$gd>I$7dh`7a$gd>I $dha$gd>I $dha$gd>I#&#R#S#[###c$$ %W%Y%Z%%0&'$ & F nd^`a$gd>Il%gd>I & F ^`gd>I`gd>I $`a$gd>I$a$gd>I $7`7a$gd>I $ & F a$gd>I0&&&'h''(c(()X))))$d^a$gd>Il%$d^a$gd>Il%'$ & F nd^`a$gd>Il%"$ & F n^`a$gd>Il% '''''''''(!()(*(b(c())2)7)8)W))))))**"*#*)*h+вФn^hY Ch>ICJ\aJmH?sH?&jhY Ch>I5U\mHnHuhY Ch>I5CJaJmHCsHC"hY Ch>I5CJ\aJmH?sH?hY Ch>I5\mH?sH?hY Ch>ICJaJmHCsHChY Ch>ICJaJmH sH hY Ch>ICJaJmH?sH?hY Ch>ICJ\aJmHCsHChY Ch>ICJ\aJmH sH )**"*%*&*'*)*h+i+k+l+m+n+o+++++ $$Ifa$gd)G$7d^`7a$gd>Il%$d^a$gd>Il%$d^a$gd>Il%h+i+j++++,,!,",#,),8,:,J,Q,,,,,,,,---]-^-`-a-h-i-k-t-u-------------------------ɺhY Ch>ICJ\aJmH sH hY Ch>ICJ\aJhY Ch>ICJaJhY Ch>ICJaJmH sH hY Ch>ICJ\aJmH?sH?+jhY Ch>ICJU\aJmHnHuh>Ih>ICJ\aJmH?sH?:++++++,9,:,J,R,q,bkd $$IfF$H   t0$6    44 layt)G $$Ifa$gd)G q,r,,,,nbbb $$Ifa$gd)Gkdf$$IfF$H   t0$6    44 layt)G,,,,,nbbb $$Ifa$gd)Gkd$$IfF$H   t0$6    44 layt)G,,,,-nbbb $$Ifa$gd)Gkd$$IfF$H   t0$6    44 layt)G-----E-nbbb $$Ifa$gd)Gkdp$$If2F$H   t0$6    44 layt)GE-F-G-Z-h-nbbb $$Ifa$gd)Gkd$$IfeF$H   t0$6    44 layt)Gh-i-j-k-&/0]23nPPPPDD $`a$gd>I$7d^`7a$gd>Il%kd$$IfbF$H   t0$6    44 layt)G--------- . . ........!.".'.(.+.,./.1.9.:.?.@.F.G.N.O.U.V._.`.h.i.j.k.n.o.u.w.z.{.~............................hY Ch>I6CJaJmHCsHC"hY Ch>I56CJaJmHCsHChY Ch>ICJ\aJhY Ch>ICJ\aJmH sH L...............//// / ///$/&/0034444w53656p6$7Գԑp hY Ch>IOJQJaJmHCsHChY Ch>I5OJQJmH sH hY Ch>I5OJQJmHCsHC#hY Ch>I5OJQJaJmHCsHC hY Ch>IOJQJaJmHCsHChY Ch>ICJ\aJmHCsHChY Ch>ICJaJmHCsHChY Ch>ICJ\aJhY Ch>ICJ\aJmH sH $34w5364656o6p6%7~8#<%<&<'<(< =@@$@$a$gd>I$1$7$8$H$`a$gd>I$1$7$8$H$`a$gd>I`gd>I`gd>I $`a$gd>I$a$gd>I $`a$gd>Igd>I$7%7}8~8#<$<@@l@m@@@@AAADDEHFHoH͸ͭ܋ufVfVfF:hY Ch>I5CJaJh>Ih>I5CJaJmH sH hY Ch>I6CJaJmHCsHChY Ch>ICJaJmHCsHC+jhY Ch>I5OJQJUmHnHuhY Ch>I5OJQJmHCsHC#hY Ch>I5OJQJaJmHCsHChY Ch>ImHCsHC(jhY Ch>ICJUaJmHnHuhY Ch>ICJaJmHCsHC hY Ch>IOJQJaJmHCsHC#hY Ch>I5OJQJaJmH sH $@%@m@n@@@@@@AB3C,EFQGGEHoH$dh^a$gd>I$d^`a$gd>I $`a$gd>I$-DM `a$gd>I$a$gd>I $`a$gd>I$a$gd>IoHtHzH{HHHHHEOMONOOPPP3P4PPPPPBQfQgQQQQQQufWfWfWfWfWfHfHfHfhY Ch>ICJaJmHsHhY Ch>ICJaJmHCsHChY Ch>ICJaJmH sH h>Ih>I5OJQJmHCsHChY Ch>I5OJQJmHCsHChY Ch>IOJQJmHCsHChY Ch>I5OJQJmH sH hY Ch>I5OJQJhY Ch>ImH sH hY Ch>ICJaJ hY Ch>IhY Ch>I5CJaJ+jhY Ch>I5CJUaJmHnHuoHzH{H|HHHHjLC7 $$Ifa$gd)G $Ifgd)G$dh$-DIfM ]a$gd)G$dh-DM ]`a$gd>Iekdz$$Iflh ` 064 layt)G$bdh$If^ba$gd)GHHHHkd$$IflrP p$` 88064 la\p2yt)G $$Ifa$gd)G $Ifgd)GHHHHHMLCODOEOFOGOHOIOJOKOLOMOVOOOO$a$gd>I`gd>I`gd>I $`a$gd>I$a$gd>I $dha$gd>IOOP2PLPdPxPPPDQgQm & F Sndh^`gd>I!$ & F Sndh1$7$8$H$^`a$gd>I$ Sdh1$7$8$H$`a$gd>I!$ & F Sdh1$7$8$H$^`a$gd>I$ Sdh1$7$8$H$`a$gd>I gQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ$a$gdFgdEC$ ndh1$7$8$H$^a$gdECgd>I Sdh`gd>IQQQQQQQQQQQQQQQQQR 345abcjξttdRdtt"hlyh>I5CJ\aJmH sH hlyh>I5CJaJmH sH h4h>ImH sH h>I5CJaJmH sH UhShvzjhvzUhECmH sH h#4mH sH hh5OJQJmHCsHCh.rh5OJQJmH sH hEC5OJQJmH sH hEChECCJaJmH sH  hY Ch>IhY Ch>ICJaJmHsH QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQRgdS Savol: Avesto haqida nimalarni bilasiz? Savol: Xalq ogzaki ijodiga nimalar kiradi? Savol: Ibtidoiy jamiyat qanday davrlarni oz ichiga oladi? Savol: Insoniyat tarixining eng qadimgi davri qanday nomlanadi? Savol: tarix fanini qanday davrlarga bolib organgansiz? Savol: tarix fani qanday manbalarga asoslanib organiladi? Pedagogika tarixi Tarix  345abcYZ[gds? $7`7a$gd>Igd>I $7`7a$gd>IYZ[mnopuwxyzhECmH sH h 1hQ#uh>I56B*CJ\]aJmHCphsHC+h>I56B*CJ\]aJmH phsH 1hs?h>I56B*CJ\]aJmH phsH hs?h>I5CJaJmH sH h4h>ImH sH h>I5CJaJmH sH hS[mnopwxyz$a$gd>I21h:p#4. A!"R#n$n% $$If!vh55u#v#vu:V l t 6P 0655uyt)G$$If!vh55u#v#vu:V l t 6P 0655uyt)G$$If!vh55u#v#vu:V l t 6P 0655uyt)G$$If!vh55u#v#vu:V l t 6P 0655uyt)G$$If!vh55u#v#vu:V l t 6P 0655uyt)G$$If!vh55u#v#vu:V l t 6P 0655uyt)G$$If!vh55u#v#vu:V l t 6P 0655uyt)G$$If!vh55u#v#vu:V l t 6P 0655uyt)G$$If!vh55u#v#vu:V l t 6P 0655uyt)G$$If!vh55u#v#vu:V l t 6P 0655uyt)G$$IfP!vh5$ 5#v$ #v:V l4 t0(6+5$ 5aPyt)G$$IfP!vh5$ 5x5x #v$ #vx#vx :V l4P t0(6+5$ 5x5x aPyt)G$$IfP!vh5$ 5x5x #v$ #vx#vx :V l4 t0(6+5$ 5x5x aPyt)G$$IfP!vh5$ 5x5x #v$ #vx#vx :V l4 t0(6+5$ 5x5x aPyt)G$$IfP!vh5$ 5x5x #v$ #vx#vx :V l4u t0(6+5$ 5x5x aPyt)G$$IfP!vh5$ 5x5x #v$ #vx#vx :V l4 t0(6+5$ 5x5x aPyt)G$$IfP!vh5$ 5x5x #v$ #vx#vx :V l4u t0(6+5$ 5x5x aPyt)G$$IfP!vh5$ 5x5x #v$ #vx#vx :V l4u t0(6+5$ 5x5x aPyt)G$$IfP!vh5$ 5x5x #v$ #vx#vx :V l4 t0(6+5$ 5x5x aPyt)G$$IfP!vh5$ 5x5x #v$ #vx#vx :V l4_ t0(6+5$ 5x5x aPyt)G$$If!vh5H 5 5#vH #v #v:V  t0$65H 5 5yt)G$$If!vh5H 5 5#vH #v #v:V  t0$65H 5 5yt)G$$If!vh5H 5 5#vH #v #v:V  t0$65H 5 5yt)G$$If!vh5H 5 5#vH #v #v:V  t0$65H 5 5yt)G$$If!vh5H 5 5#vH #v #v:V 2 t0$65H 5 5yt)G$$If!vh5H 5 5#vH #v #v:V e t0$65H 5 5yt)G$$If!vh5H 5 5#vH #v #v:V b t0$65H 5 5yt)G$$If!vh5 #v :V lh065 4ayt)G5$$If\!vh5` 585585#v` #v8#v#v8#v:V l065` 585585/ / 4a\p2yt)Gj  666666666vvvvvvvvv6666>66666666666666666666666666666666666666666666hH6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666662 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~ OJPJQJ_HmHnHsHtHN`N F1KG=K9$CJOJPJQJ_HaJmHsHtHBB F 03>;>2>: 3$$@&a$CJBA`B A=>2=>9 H@8DB 0170F0Xi@X 01KG=0O B01;8F04 l4a .k . 0 5B A?8A:0 TT F03>;>2>: 3 =0:CJOJPJQJ^JaJtHlC@l FA=>2=>9 B5:AB A >BABC?><$S`Sa$CJOJQJaJpp FA=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< =0:CJOJPJQJ^JaJtH@@"@ F  170F A?8A:0 ^m$<B@2< FA=>2=>9 B5:ABxZAZ FA=>2=>9 B5:AB =0:CJOJPJQJ^JaJtHFPRF FA=>2=>9 B5:AB 2 dx^a^ FA=>2=>9 B5:AB 2 =0:CJOJPJQJ^JaJtHHQrH FA=>2=>9 B5:AB 3xCJaJ^^ FA=>2=>9 B5:AB 3 =0:CJOJPJQJ^JaJtHJJ F"5:AB A=>A:8,A?8A>:CJaJnn F"5:AB A=>A:8 =0:,A?8A>: =0:CJOJPJQJ^JaJtHdR@d .I0A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< 2dx^ll .I0 A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< 2 =0:CJOJPJQJaJJ J 86=89 :>;>=B8BC;  E$XX 86=89 :>;>=B8BC; =0:CJOJPJQJaJ2&2 S =0: A=>A:8H*PK![Content_Types].xmlj0Eжr(΢Iw},-j4 wP-t#bΙ{UTU^hd}㨫)*1P' ^W0)T9<l#$yi};~@(Hu* Dנz/0ǰ $ X3aZ,D0j~3߶b~i>3\`?/[G\!-Rk.sԻ..a濭?PK!֧6 _rels/.relsj0 }Q%v/C/}(h"O = C?hv=Ʌ%[xp{۵_Pѣ<1H0ORBdJE4b$q_6LR7`0̞O,En7Lib/SeеPK!kytheme/theme/themeManager.xml M @}w7c(EbˮCAǠҟ7՛K Y, e.|,H,lxɴIsQ}#Ր ֵ+!,^$j=GW)E+& 8PK!Ƶtheme/theme/theme1.xmlYnE#;8U i-qN3'JH DA\8 R>CW]{'ސ{g?x݈]"$q+_,y>8{7 K }xLވHe 2{Rܜaˋ??<ߟdžSr$L].<İT̟72S"ѵ_JwL&BJ05kZVyVy|xC OO|x>+<>@(:??/>5{yxFDdm 3^q5'=q6nib-$RB}}YGq=xK@;)^qbha79g . pUʹ;bbmc[$c'a}5KKfH5HL!ݦ&|mK{N6M6hq v|y 58+zH  *~ HHy\K*t@G>{sA}"))y sGfۡqǾ'w E1 [8>ܤ4Aбt׎~ls14_>,Ȭ7TT GqME=w-i>mo[oiBszbP:j5if F 9Pɉ* k\ A ;!N`.{I SցD p3˅5veU}AbvyA/g 氚 Z N+lR~aeԩj9&&CLgMʼn7a A0ƀHEA3~{q q1vƨl効9)>൜fN1N FIrdq8Y^:_73.|3 f%Jش?MOY s 3;} Rc0`d[鯠$ÿ - έhǴ"P 6T{TUٴ+9E28Y*MOt0O9Bݍqg7Ŕ9O)z?7#]u rBIHAאTpl>՟,SpT4@~BA%}'0+{eRF&rĪ#uu\{BHuM6`pG}N+!'_oN콶3a3dXZzCyCUɪ嶂ZZZ۱f,fAg-@`g v6V?Dhf6t=M&ʺ6ײ'݉#֚>d8s9xN=ڮjAv11;u2%M2oN1uo%տPK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 +_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!Ƶtheme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK]  Es.k~zH      ijcba`^]_ Es.k~  !zH U'$'h+-.$7oHQz)/8@BFHPQSU[` / > djg{UzR'(#0&)+q,,,-E-h-3$@oHHHOgQQ[z*+,-.012345679:;<=>?ACDEGIJKLMNORTVWXYZ\_a8jk@j(  n  -, Y# 3"?n Z c $X99?"` -,42 [ ,B2 \   -, ] 6!]S"`?Z! ! ^ 0 ..^C"?+o(   _ 0".._S"?? "P" `  "? P" a  "? P" b  "? P" c  "? VB d@ C D"? \B e S D"? VB f C D"? \B g S D"? \B h S D"?P" i  "? P" j  "? B S  ?$%W"i #15o=p=q=r=s=zH_L#tY7$T` %ta#2tb"-$Ctc"8-$tj%ti$kthY#Y?tgtf\ tetdt_GoBack{H{H(, -9`a/056EFMNYZdekltu{} !)*/0<?HIRW[^6;SV\]cdkr}  #$+,12:;ABHIRSXYdeikrt~<=@ALMOPUV^_fistz     - . 4 6 A C H I R W d e k l w x     $ , 2 ? @ M N P Q [ \ e f k l y     ! " $ % 1 2 > ? C D H I Q T  + 4 6 @ D K L Q R ] ^ b c m n t u !"./89DEKLQfghjkmr  #+3:Z^"sx ),~  #KY^bCEKLWXabgtyz|} !1;<BDLMSTVWadnouw}~%&,.4578BCGHNOVW]^cdjlrsyz  "#%&/0;<GHPU_`fhpq{} (*34>?EFKLSTZ[histz{ $&+,./45GHP[efno}~()78>?GHTUXYagnoyz  #$*078BCJKSZ_`jkst.4:?FGOPZ[`ahiprxy{|   "#+,1249>?MNWX_`fh !)*78>?EFHIRSZ[acklwx~278=>HIOPVX"2  h x !!!!!!!)!-!.!7!:!?!E!I!J!Q!a!e!f!o!r!w!}!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!""""""""""'"(","="C"G"N"O"T"U"Y"a"g"k"t"u""""""""""""""""""""""""""""# ########!#"#'#,#/#1#9#:#?#@#F#G#N#O#U#V#_#`#h#k#n#o#u#{#~#####################################$ $ $$$$$&$%%%%&&' ']'e'(((())))))**w**+ +3+:+>+?+K+N+U+V+^+_+e+f+n+p+, ,$,*,--}--..//0011#1(1.141:1C1L1T1V1\1b1j1q1z111111111111111111222(2.23282;2C2G2W2g2v2|2222222222222333%3-34393@3I3K3Q3Y3`3g3o3t3|33333333333333333334444!4,464C4J4Y4f4o4}44444444444444445555$5)5l5n5r5555555556"6)6L6N6U6c6i6y6666666666 777+7/70797E7K7S7d7o7w77777777777780838W8`8c8l8n8s8v8|888888888888888888899A9F9X9c9f9m9r9w99999999999999999: ::::!:*:,:A:M:i:p:r:z:::::::::::::::;;;;7;<;D;K;N;W;[;f;i;r;t;y;;;;;;;;;;;;;;;;<< <<<<(<5<9<A<I<M<Q<s<v<<<<<<<<<<<<<<<< ===?=F=T=U=_=`=f=g=n=t=y=|==========================> >>*>9>^>l>u>>>>>?5??????????????@!@(@4@<@H@O@a@i@@@@@@@@@@@@A AAA#A2A7AAAMA\AoAwA|AAAAB9BABNBZBbBjBoBzBBBBBBBBBBC9C?CwCCCCCCCD?DVD]D^DjDkDtDuDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDEE EEE E)E0E4E9E@EJEPEXEdEmExE{EEEEEEEEEEEEEEEEEF FFF!F$F,F0F6F=FDFHFIFOFPFTF]FdFgFmFnFrFwF~FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF GGGGGG G)G*G1G5G:G)\E) y3.Cyh KP 8 4.rrx(~.&/#4>=s?}RAECE>I[I-JUK:^L^NSlYB^bc_pvz.I8V X mu)GqouTwzRFlyn FF@FFNFF4GzHx@xx<@xx@UnknownG* Times New Roman5Symbol3. * Arial7.{ @Calibria BalticaUzbekTimes New Roman?= * Courier New;WingdingsA BCambria Math"1hs;"C" O< $ = %in0FFH2qHP $PF2!xx >;L7>20B5;L >;L7>20B5;LH          Oh+'0|  8 D P\dlt Normal.dotm29Microsoft Office Word@hgC@|#@$  O<՜.+,0 hp  Reanimator Extreme Edition$F     !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abdefghijklmopqrstuvwxyz{|}~Root Entry Fp$Data c?1TablenOWordDocument 4SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8MsoDataStore$f$RMVSFBCRERHU==2$f$Item  PropertiesUCompObj y   F' Microsoft Office Word 97-2003 MSWordDocWord.Document.89q