ࡱ> ybjbj4{{W_____ssssG sf!!!!!! " "+------$fXQi_ "!! " "Q__!!ԅԅԅ "]_!_!+ԅ "+ԅԅc|!PPߓЕ0pp$p_` " "ԅ " " " " "QQԅ " " " " " " "p " " " " " " " " "G %:2.2.3. VII asrdan XIV asrning birinchi yarmigacha Orta Osiyoda tarbiya, maktab va pedagogik fikrlar mavzusidagi malumotli talim texnologiyasi modeli Maruzaga ajratilgan vaqt 2 sTalabalar soni 50 taOquv mashgulotining shakliMalumotli maruzaMashgulotning rejasiIslom dinining tarqalishi va uning talim-tarbiyaga tasiri. Musulmon maktablari va unda talim-tarbiya mazmuni. Quroni Karim axloqiy-falsafiy talimotlar manbai. Hadis ilmining paydo bolishi. Muhaddislar (Imom Ismoil al-Buxoriy, Imom Iso at-Termiziy va boshqalar)ning hadis ilmi rivojiga qoshgan hissasi.Oquv mashgulotining maqsadiTalabalarda VII asrdan XIV asrning birinchi yarmigacha Orta Osiyoda tarbiya, maktab va pedagogik fikrlar rivojiga doir bilimlarni tarkib toptirishPedagogik vazifalar: - islom dinining tarqalishi va uning talim-tarbiyaga tasirini aniqlashtirish; - musulmon maktablari va unda talim-tarbiya mazmunini yoritib berish; - Quroni Karim axloqiy-falsafiy talimotlar manbai ekanligini asoslash; - hadis ilmining paydo bolishi hamda muhaddislarning hadis ilmi rivojiga qoshgan hissasini bayon etish.Oquv faoliyati natijalari: - islom dinining tarqalishi, arab yozuvining ozlashtirilishi va diniy qadriyatlar haqidagi bilimlarini mustahkamlaydi; - musulmon maktablari tizimi va oqitish mazmuni bilan tanishadilar; Quroni Karimdagi falsafiy-axloqiy talimotlarni tahlil etishadi; hadislar va muhaddislar faoliyati haqidagi malumotlarni tahlil etish orqali aniq xulosalarga keladilar.Talim metodiMaruza, erkin yozish, tushuntirish, suhbat Talabalarning oquv faoliyatini tashkil ettish shakliOmmaviy, individualDidaktik vositalarMaruza matni, slayd-prezentatsiyaTalimni tashkil etish shroitiMaxsus texnik vositalar bilan jixozlangan xonaNazoratOz-ozini nazorat qilish, refleksiya VII asrdan XIV asrning birinchi yarmigacha Orta Osiyoda tarbiya, maktab va pedagogik fikrlar mavzusidagi malumotli maruzaning texnologik kartasi Ish bosqichlari va vaqtiFaoliyat mazmuniOqituvchiTalaba1-bosqich. Oquv mashgulotiga kirish (Davat bosqichi) (5 minut)Talabalarni mavzuning nomlanishi, rejadagi masalalar va mustaqil oqish uchun adabiyotlar bilan tanishtiradi (1-ilova).Tinglashadi, yozib borishadi. Talabalarning mavjud bilimlarini mustahkamlash maqsadida erkin yozish topshirigini beradi (2-ilova).Individual tarzda Quroni Karim va hadislarga doir malumotlarni daftarlariga yozishadi2-bosqich. Asosiy (Anglash bosqichi) (55 minut)2.1. Islom dinining tarqalishi va uning talim-tarbiyaga tasirini tushuntirib beradi (3-ilova).Mavjud bilimlariga tayangan holda ozini qiziqtirgan savollarni beradi2.2. Musulmon maktablari va unda talim-tarbiya mazmuni yoritib beradi (4-ilova).Musulmon maktablari tizimini daftariga yozib oladi2.3. Quroni Karim axloqiy-falsafiy talimotlar manbai ekanligini ochib beradi (5-ilova).Mavjud bilimlariga tayangan holda ozini qiziqtirgan savollarni beradi2.4. Hadis ilmining paydo bolishi hamda muhaddislarning hadis ilmi rivojiga qoshgan hissasini bayon etadi (6-ilova).Hadis ilmi va muhaddislar faoliyati bilan bogliq savollarga mavjud tajribalarga asoslanib javob berishadi3-bosqich. Yakuniy (Fikrlash bosqichi) (20 minut)3.1. Talabalarning mavzu yuzasidan tasavvurlarini aniqlashtirish maqsadida Imom Ismoil al-Buxoriy, Imom Iso at-Termiziy faoliyatiga doir videorolikni taqdim etadi. Videorolikni tomosha qilishadiTalabalarning mavzu yuzasidan savollariga javob beradi. Oz fikrlarini boyitadi va toldiradi.  1-ilova Mavzu: VII asrdan XIV asrning birinchi yarmigacha Orta Osiyoda tarbiya, maktab va pedagogik fikrlar Reja: Islom dinining tarqalishi va uning talim-tarbiyaga tasiri. Musulmon maktablari va unda talim-tarbiya mazmuni. Quroni Karim axloqiy-falsafiy talimotlar manbai. Hadis ilmining paydo bolishi. Muhaddislar (Imom Ismoil al-Buxoriy, Imom Iso at-Termiziy va boshqalar)ning hadis ilmi rivojiga qoshgan hissasi. 5.IXasrdan XIV asrning birinchi yarmigacha Orta Osiyoda tarbiya va maktab. Mustaqil o qish uchun adabiyotlar: 1. >H8<>2 ., 8H>=>20 !., =><>20 ., 0A0=>2 . 5403>38:0 B0@8E8.  ".: 8BC2G8, 1996. 2. 0A0=1>52 ., 0A0=1>520 ., ><84>2 . 5403>38:0 B0@8E8.  ".: 8BC2G8, 1997. 3. >H8<>2 ., !0D> G8;. 715: ?5403>38:0A8 0=B>;>38OA8.  ".: 8BC2G8, 2010. 4. >;8<>2 #. 8;;89 C9>=8H ?5403>38:0A8.  ".: NOSHIR, 2012. 5. B0520 ., 0AC;>20 $., 0A0=>2 !. #<C<89 ?5403>38:0 (5403>38:0 B0@8E8).  ".:  Fan va texnoligiya , 2011. 6. 0@8< ". 8;;89 B0D0::C@ B0@08QB840= ( 25AB> 70<>=;0@840= B> XXI 0A@ 1>H;0@830G0).  ".:  '^;?>= =0H@8QB8, 2003. 7. 048A. IV. ;-6><5J 0A-A08 (H>=0@;8 B^?;0<) /@01G040= .14C;;> B0@6.  ".: ><CA;0@ >H B0@8@8OB8, 1992. 8. ;B8= A8;A8;0: !0E8C; CE>@89.  ".: Hilol-Nashr, 2012. 2-ilova Quroni Karim va hadislarga doir erkin yozish topshirigi Topshiriq: Quroni Karim va hadislar haqida nimalarni bilasiz? mavzusida besh daqiqa mobaynida oz fikrlaringizni daftarga yozing. Oylagan fikrlaringizni hech qanday toxtovsiz bayon eting. Erkin yozish ustida ishlashga doir korsatma: 1. Talabalardan besh daqiqa mobaynida berilgan mavzu boyicha oz fikrlarini yozish soraladi. 2. Besh daqiqa tugagach, vaqt tuganganligi malum qilinadi. Biroq bir minut sukut saqlab turiladi. Chunki odatda eng yaxshi fikrlar inson tang holatda qolgan vaziyatda tugiladi. 3. Talabalardan ayrimlarining fikrlari tinglanadi. Uch-tort talaba oz yozganlarini oqib bergach, oqituvchi qolgan talabalardan aytilganlariga oxshamaydigan fikr kimda bolsa bildirishlarini soraydi. 3-ilova Islom dinining tarqalishi va uning talim-tarbiyaga tasiri Movarounnahrda VIII-IX asrlarda islom dinining keng tarqalishi barcha sohalar, fan, madaniyat, falsafa, ijtimoiy hayot rivojiga oz tasirini korsatdi. Osha davr tarixini tahlil qilar ekanmiz, mashhur mutafakkirlar, qomusiy olimlar yetishib chiqqanini koramiz. Demak, osha davr tarixi, madaniyati, ilmu fani, talimtarbiya jarayoni oziga xos tarzda bolib, turli xil tarix silsilalari, urushlar, nizolar oqibatida ham ijobiy rivoj topganligini takidlashimiz mumkin. Bu orinda talim-tarbiya ishlarining rivojlanishi goyalarini chuqur tahlil etishimiz, uni atroflicha mantiqiy baholash, imkon darajasida tarixiy merosimizning ilmiy-nazariy asoslaridan foydalanish yollarini izlash zaruriyati kelib chiqadi. Movarounnahrning ravnaqida islom dini ruhoniylarining hissasi katta boldi. Shu boisdan ularning obroyi oshib, poytaxt Buxoro Sharqda islom dinining eng nufuzli markazlaridan biriga aylandi. Shaharlarda koplab ibodatxonalar, shu jumladan jome masjid, xonaqoh va namozgohlar bino qilindi. Shu davrda Buxoro shahrida musulmon Sharqidagi ilk ilmgoh - madrasa bunyod etildi. Buxoroning bu qadimiy madrasasi shaharning Darvozai Mansur mahallasida joylashgan edi. Mamlakat manaviy hayotining asosi hisoblangan islom mafkurasiga bu davrda ustod deb atalgan din va ilm peshvolari rahnamolik qilardi. Keyinchalik bu nom shayx ul islom nomi bilan yanada uluglandi. Ustodlardan keyin xatiblar turardi. Osha davrda islom madaniyati shakllanishining ichki va tashqi manbalari, tamoyillari, ahkomlari, munosabatlari asta-sekinlik bilan rivojlana borganligini, shuningdek talim-tarbiya sohasiga oid ozaro munosabatlar, ustoz-shogird munosabatlari paydo bola boshlaganligini qayd etishimiz mumkin. Malumki, jahon madaniyati xazinasining tarkibiy qismlaridan biri hisoblangan arab tilidagi adabiyot faqatgina arablar emas, balki kopgina xalqlar namoyandalari tomonidan yaratilgan olmas yodgorlik bolib, u oz taraqqiyotida uzoq va murakkab yolni bosib otdi. Abbosiy xalifalar /750-1258/ davrida, ayniqsa dastlabki, uch asrda fan va adabiyot, shuningdek, tarixnavislik ham ravnaq topdi. Xalifalikning poytaxti Bagdod shahri adabiyot va ilmiy tafakkurning markazlaridan biriga aylanib, arab tili esa ilm va fan ahllari uchun asosiy vosita rolini oynadi. Chunonchi, G.N.Sharbatov takidlaganidek, arablar hamda madaniyat va ilmu fanda arab tilini xalqaro til tariqasida qollagan Orta Osiyo, Eron, Kavkaz va Sharqning boshqa xalqlari tomonidan yaratilgan kopdan-kop badiiy, tarixiy, jugrofiy, ilmiy va diniy asarlar ham mana shu davrning mahsulidir. 4-ilova Musulmon maktablari va unda talim-tarbiya mazmuni VII asrdan XIV asrning birinchi yarmigacha Orta Osiyoda bir nechta turdagi talim muassasalari (maktab, madrasa, qorixona, daloilxona) mavjud edi. Maktablar boshlangich talim muassasasi hisoblanib, unda bolalarga yozish va oqish orgatilgan, din haqida dastlabki malumotlar berilgan. Madrasalar yuqori turuvchi oquv muassasasi hisoblangan, qorixona va daloilxona (Daloil alxayrot) quyi diniy xizmatchilarni tayyorlagan. Maktablardagi talim tizimi bir qancha bosqichli va puxta tashkil etilgani bois savod organish kop vaqtni olar edi. Chunonchi, faqatgina alifboni organishga 3-4 oydan bir yilgacha, bazida undan ham kop vaqt sarflanar edi. Oquvchilar dastlabki oqish konikmalarini egallaganlaridan song Haftiyakni (fors. Quronning ettidan bir qismi) oqishni boshlaganlar Oquvchilar Haftiyakni tugatganlaridan song Chor-kitob (Tort kitob)ni oqishga kirishganlar. Chor-kitob fors-tojik tilida yozilgan bolib, uning birinchi qismida diniy marosimlar (tahorat olish, namoz oqish, roza tutish va h.q.) sheriy usulda bayon etilgan, ikkinchi qismida yuqoridagi masalalar katexizis (izoh) shaklda ancha keng yoritilgan parchalar orin olgan. Chor-kitobning Musulmonlikning muhim masalalari deb nomlangan uchinchi qismi oquvchilarni shariatning asosiy ustuni musulmon diniy huquqlari bilan tanishtirgan. Kitobning Pandnoma (Nasihat kitobi) deb nomlangan va XIII asrda yozilgan tortinchi qismida Quroni karimdan olingan odob-axloq masalalariga oid qoidalar sheriy shaklda bayon etilgan. Shundan song oquvchilar mutlaq din masalalariga bagishlangan Sabotul ojizin kitobini oqishni boshlaganlar. Ushbu asar kopincha uning muallifining nomi bilan, yani Sofi Olloyor deb yuritiladi. Bu sof diniy asar bolib, unda diniy masalalar sheriy usulda bayon qilingan. Maktabni tamomlagan oquvchilar talimni davom ettirish uchun madrasalarga kirganlar. Madrasa odatda ikki bolimdan, yani: quyi (ibdat al- islm) va yuqori (mas ola) bo limlardan iborat bo lgan. Lekin barcha madrasalarda ham bo limlar shunday nomlanmaganini qayd etish lozim. Masalan, Buxoro madrasalarida quyi bo lim mushkult deb yuritilgan. Birinchi bo limda talabalar din ahkomlarini organganlar. Ikkinchi bolimda esa Quroni karimga muvofiq holda bayon etilgan islomning asosiy qonunlari oqitilgan. Bundan tashqari, arab tilshunosligi, mantiq, tarix, sher yozish ilmi, metafizika va boshqa fanlar ham oqitilgan. Madrasalarda barcha mashgulotlar arab tilida olib borilgan. Madrasa talabalarini shartli ravishda uchta kursga bolish mumkin. Birinchi, yani boshlangich kurs adn (quyi), ikkinchi kurs  avsat (o rta) va uchinchi kurs  a lo (yuqori) deb nomlangan. Biroq, kurslarning nomlari hamma madrasalarda ham bir xil bo lmagan. Shu o rinda bunday kurslarga ajratish faqat yirik madrasalarda mavjud bo lgani, talabalar soni 20 kishiga yetmagan kichik madrasalarda esa talabalarning barchasi faqat bitta mudarrisga mashgulotga qatnaganlarini qayd etish lozim. Madrasalarda talimning predmetli tizimidan foydalanilmagan. Mashgulotlar maxsus kitoblar boyicha otkazilgan. Ushbu kitoblarni organishni shartli ravishda uch davrga bolish mumkin: Filologiya fanlari. Bu davrda arab va fors-tojik tili, shuningdek, sheriyat va ritorikani organishga doir qollanmalar ozlashtirilgan. Diniy bilimlar va islom huquqi. Bunda Quroni karim va uning koplab tafsirlari organilgan. Umumiy talim. Ushbu davrda tabiatshunoslik kabi dunyoviy fanlar oqitilgan. Har bir kitobni toliq organib chiqish uchun muayyan muddat belgilanmagan bolib, talabaning qancha vaqt davomida oqishi uning sabr-toqatiga va ozlashtirishiga bogliq edi. Chunonchi, quyi kursni ozlashtirish uchun talabalarga kamida 7-8 yil zarur bolgan. Ushbu davrda asosan qisqacha musulmon katexizisi, arab grammatikasi, huquq va mantiq ilmi organilgan. 5-ilova Quroni Karim axloqiy-falsafiy talimotlar manbai VIII asrning I yarmida arablar Orta Osiyoda toliq zabt etgach, islom dini bilan birga arab tili va yozuvi, arab madaniyati ham kirib keldi. Natijada oilaviy munosabatlarda ham shariat qoidalari, islom ahkomlari faol qaror topa boshladi. Islom dinining muqaddas kitobi Quroni Karim mazkur davr oila muammolari, er-xotin, ota-ona va farzandlar munosabatlari, bola tarbiyasi kabilarni yolga qoyishda dasturul-amal vazifasini bajargan. Yettinchi asrning birinchi yarmida nozil bolgan Quroni Karim islom dini talimotida bosh manba hisoblanadi. Quroni Karim Alloh taolo tomonidan Paygambarimiz Muhammad alayhissalomga 23 yil mobaynida sura, oyat tarzida farishta Jabroil alayhissalom orqali ilohiy vahiy sifatida, arab tilida, ogzaki nozil qilingan. Kuroni Karimning oyatlari bir joyda emas, balki Makka, Madina, Toif, Juhfa, Baytil-maqdis, Hudaybiya kabi shaharlarda va Mino, Arafot, Badr, Uhud kabi joylarda nozil qilingan. Quron - dunyo madaniyatining ulkan boyligi, barcha musulmonlarning muqaddas kitobi bolib, arab tilida qiroat manosini anglatadi. Quron 114 suradan iborat. Quron kishilarni birodarlikka, tinch-totuv yashashga, ezgulikka undaydi. Shuning uchun ham u katta axloqiy ahamiyatga ega. Quronning axloqiy qimmati haqida fikr yuritilar ekan, uning insonning manaviy kamolga etishida qay darajada muhim oringa ega ekanligiga amin bolamiz. Yuqorida takidlanganidek, Quronda uylanish, er-xotin, ota-ona va farzandalar munosabatlari, farzand tarbiyasi masalalariga katta ahamiyat berilgan. Jumladan, har bir muslim va muslimaning oila qurishi Ollohning farzi ekanligi takidlanib, Quroni Karimning Baqara surasi 223-oyatida shunday bayon etiladi: Hotinlaringiz sizlarning ekinzor erlaringiz boladi. Ziroat erlari urug sepganda Samara beradi. Xotin ham ekinzordir va hosili farzand. Bas oz xotinlaringiz farzand niyatida aloqa qiling va kelajakda ozlaringiz uchun farzand tarbiyalang. Xudodan qorqing, uning nazariga ilinmangiz. Bas, tugilish va visol uchun berilgan quvvatni bekor qoldirmang va zoe qilmang. Ey, Muhammad saodat mujdasini iymonlilarga bergin. Bundan tashqari hozirgi kundagi eng muhim muhim masalalardan biri uylanishdan oldin yigitning qizga qalin puli tolashi masalasiga etibor qaratilib, unda belgilangan qoidalarga rioya qilishligi Niso surasining 4-oyatida shunday uqtirilgan: Xotinlaringizga mahrlarini hadya kabi beringiz! Agar ozlari sizlar uchun u mahrdan biron narsani ixtiyoriy ravishda kechsalar, sizlar uni pok va muborak bilib eyaveringlar. Uylanish majburan emas, yigit va qizning bir-biriga muhabbati asosiga qurilishi, agarda er-xotinlik mehr-muhabbatsizlik asosida bolsa, bunday oilaning poydevori zaif bolishi Rum surasining 21-oyatida takidlab otilgan: Sizlarga oz jinslaringizdan juft yaratdi, toki siz oz juftingiz bilan orom topingiz. Xotinlar va erlaringiz ortasida muhabbat va mehribonchilik ehson qildi yoki Niso surasining 128-oyatida Ayollarga yaxshi muomalada bolinglar, deya nozil qilingan. Shu bilan bir qatorda ayollarning erlari oldidagi burchlari ham korsatib berilgan. Niso surasining 34-oyatida Yaxshi ayollar oz erlariga itoat qilgan xotinlar, erlarining mollarini va oz nomuslarini nobudlik va begonalar qolidan himoya qiladiganlar, - deb madh etiladi. Ayollar va erkaklarning oz nafslarini tiya olishlari, diyonat, iffat kabi xislatlarni ozlarida mujassamlashtirishlari zarurligi, er-xotin murosa-madora qilib yashashi zarurligiga ham etibor qaratilgan. Jumladan, Quroni Karimda iffat va nomusning erga ham, xotinga ham barobar ekanligi Nur surasining 30-31 oyatlarida shunday bayon etilgan: Ey, Muhammad! Ahli islom erkaklariga aytgin: oshkor va yashirin kozlarini haromdan yopsinlar va nafslarini haromdan tiysinlar. Bu harakat ularning ozlariga pokizaroq, yaxshiroq korinadi. Xudovandi olam qilgan har bir ishdan xabardordir. Ayollarga ham aytgin: kozlarini va oz nafslarini haromdan saqlasinlar. Erlarning xotinlari bilan murosa-yu, madora qilib yashashlari lozimligi Niso surasining 31-oyatida: Ey ahli islom kishilari! Oz xotinlaringiz bilan yaxshi muomala qiling. Agar ularga nisbatan mehringiz bolmasa ham (sabr qiling va yaxshi muomalani tark etmang). Zero, Alloh taolo sizlarga yomon korgan narsada kop yaxshiliklarni qilib qoygan bolishi mumkin tarzida aytib otilgan. 6-ilova Hadis ilmining paydo bolishi. Muhaddislar (Imom Ismoil al-Buxoriy, Imom Iso at-Termiziy va boshqalar)ning hadis ilmi rivojiga qoshgan hissasi Islom olamida Qurondan keyingi orinda turuvchi hadislar ishonchli axloqiy manba hisoblanadi. Haqiqiyligi puxta organib chiqilgan ishonchli hadislar sahih deyiladi. Sahih sozining manosi soglom, togri, xatosiz degani. Hadisni rivoyat qiluvchi kishi isnod, hadislarni toplagan muallif esa muhaddis deb yuritiladi. Muhaddislar hadis toplashda uni aytib bergan kishining hayotini chuqur organishgan. Toki aytib bergan kishining yolgonsiz, rost aytganligiga ishonch hosil qilishgach, u aytgan hadis kochirib olingan. Bordi-yu, u shaxs unchalik ishonchli odam bolmasa, aytgan hadisi shubhali sanalgan. Bazi hadislarning aytilganidan yozib olinganiga qadar oradan kop vaqt otib ketganligi sababli haqiqiyligi shubhali hisoblangan. Oquvchilarda shunday savol tugilishi mumkin. Nima uchun hadislar oz vaqtida yozib olinmagan? Bunga sabab shuki, Paygambarimiz Allohning sozi turganda, bandasining sozini yozib olishni orinsiz hisoblab man qilganlar. Hadislarning mavzu doirasi juda keng bolib, unda inson axloqining deyarli barcha jabhasi aks etgan. Muhaddislar odam hayotining barcha sohalarini oz ichiga olgan haqqoniy hadislarni toplab, bizgacha etkazishgan va shu orqali hadislarning abadiy yashovchanligini taminlaganlar. Hadislar nafaqat toplanganligi, balki musulmon ahlining manaviyat sifatlariga aylanib ketganligi uchun ham yoqolmaydi. Hadislardan halollik, poklik, mehnatsevarlik, yurtga muhabbat, ilmga chorlash, samimiylik, insof, adolat, ozgalar haqiga xiyonat qilmaslik mavzulari etakchi orin egalladi. Insonlarda uchraydigan yaxshilik va yomonlik sifatlariga hadislarda juda keng orin berilgan. Inson hayoti boshdan oxirigacha yaxshilik va yomonlikdan iborat. Yaxshilik deyilgan tansiq tuyguning mohiyati qanchalik zarurligi hadislarda ozining tola aksini topgan: Yaxshilik nafsingiz taskin topib, dilingiz orom oladigan ishdir. Yomonlik yoki gunoh esa uning aksidir, garchi muftiylar fatvo bersalar ham, oz qalbingizga qarab ish tuting.1 Xalqimiz orasida "Tilga etibor - elga etibor" deyilgan ibratli hikmat keng tarqalgan. Musulmon olami tilga azaldan katta etibor bilan qarab kelgan. Bu mavzu hadislarda ham oz aksini topgan: Inson xatoni koproq oz tili bilan sodir qiladi", "Bu dunyoda bemani gaplarni kop gapiradigan odamning gunohi qiyomat kuni kop bolur, Haqiqiy mominning qolidan ham, tilidan ham mominlar ozor topmaydilar. Juda kop hadislarda rostgoylik, saxiylik, insof, halollik, dostlik, pokizalik, gozallik kabi insoniy fazilatlar targib qilinadi: Tangri gozaldir, gozallikni yaxshi koradi, Liboslaringizni chiroyli qilinglar, ot-ulovlaringizni yaroqli tutinglar! Yuzdagi xoldek odamlarga namuna bolinglar!, Haqqingni xoh mukammal, xoh kami bilan bolsa-da, halol qilib ol!, Rostgoylikda xavfu xatar korsanglar ham rost sozlanglar. Shunda najot topasizlar. Garchi foyda korib turgan bolsangiz ham yolgondan saqlaninglar. Hadislarni toplash ishlari VIII asrdan boshlangan. Paygambar alayhissalomni korgan va bilganlardan yozib olingan malumotlarga qaraganda, dastlabki hadis toplovchilar ibn Shahob az-Zuhriy, Yahyo ibn Sad al-Ansoriy, Ibn Jurayj kabilar bolgan. Dunyoga mashhur muhaddislar Abu Abdulloh Muhammad ibn Ismoil al-Buxoriy, Imom Muslim ibn Hajjoj, imom Nisoiy, imom ibn Majj Kazviniy, Abu Iso Muhammad as- Samarqandiy, imom at-Termiziylardir. Yuqorida nomlari zikr qilingan muhaddislarning hadis toplashdagi xizmatlari juda katta. Bu ulug alloma birgina "Al jome as-sahih" ("Ishonchli majmua") asari ustida on olti yil ish olib borgan. Va olti yuz ming hadisni toplab, 7275 tasini tanlab olgan. Shuningdek, "Al-jome as-sahih" asaridan odob-axloq mavzuiga bagishlangan hadislarni tanlab olib, alohida kitob holiga keltirgan. Bu kitob Al-adab al-mufrad ("Adab durdonalari") deb nomlangan bolib, bu asar 1322 ta hadisni oz ichiga olgan. At-Termiziyning ijodiy faoliyatida yaratgan asarlari ichida, Al-Jomi as-sahiyh (Ishonchli toplam) eng asosiy orinni egallaydi. Ushbu asar yuqorida qayd qilganimizdek al-Jomi al-kabiyr (Katta toplam), Sahiyh at-Termiziy, Sunan at-Termiziy, (Termiziy sunnatlari) kabi -.eg   ߡsdUN>sUNh8 h+ 5CJaJmHCsHC hxIh+ h8 h+ CJaJmHCsHChh+ CJaJmH sH ht|ht|CJaJmH sH ht|ht|CJaJmHCsHCht|ht|5CJaJmH sH h.Ih+ 5CJaJmHCsHCh45CJ]aJmH sH "ht|ht|5CJ]aJmHCsHChu5CJaJmH sH ht|ht|5CJaJmHsHht|ht|5CJaJmHCsHC bkd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt,M~$ &P#$/Ifgd,M~$a$gd+    X U zjGGGG"$ & F "$ &P#$/If^"`a$gd,M~$ &P#$/Ifgd,M~kd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt,M~   W X T U V s t    m r s t wl\M>hLDh+ CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmH sH ht|ht|5CJaJmH sH hUh+ mH sH h:^Lh+ CJaJmH sH h:^Lh+ 5CJaJmH sH hn h+ mHCsHCh8 h+ CJaJmHCsHCht|ht|CJ]aJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCht|ht|CJ]aJmH sH h|qh+ 5CJaJmH sH ht|ht|5CJaJmH sH U V t  xhU$$ &P#$/Ifa$gd,M~$ &P#$/Ifgd,M~kd.$$Ifl0$u t 6P 0644 layt,M~  o  t P Q zjWWWWjWWW$$ &P#$/Ifa$gd,M~$ &P#$/Ifgd,M~kd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt,M~ t  N  79:;qr{೨yn_XMht|ht|CJaJ hxIh+ hV h+ CJaJmHCsHChUh+ mH sH hV h+ CJaJmH sH hV h+ 5CJaJmH sH ht|ht|5CJaJmH sH hn h+ mHCsHChLDh+ CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmH sH ht|ht|CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCht|ht|5CJaJmHCsHCQ $$ & F "$ &P#$/If^"`a$gd,M~$$ &P#$/Ifa$gd,M~"$ & F A"$ &P#$/If^"`a$gd,M~ :zjj$ &P#$/Ifgd,M~kd`$$Ifl0$u t 6P 0644 layt,M~:;rzjj$ &P#$/Ifgd,M~kd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt,M~zjj$ &P#$/Ifgd,M~kd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt,M~   :;<>οޕygyWJJht|5CJaJmH sH h^Nh+ 5CJaJmHCsHC"ht|ht|5CJ]aJmHCsHCht|ht|5CJaJmHCsHCht|CJaJmH sH hV h+ 5CJaJmH sH ht|h+ mH sH ht|h+ CJaJmH sH ht|ht|CJaJmH sH h;th+ 5CJaJmH sH ht|ht|5CJaJmH sH  hxIh+ hV h+ CJaJ zjj$ &P#$/Ifgd,M~kd%$$Ifl0$u t 6P 0644 layt,M~  ;zjj$ &P#$/Ifgd,M~kd$$Ifl0$u t 6P 0644 layt,M~;<=zrrrff $$Ifa$gd,M~$a$gd+ kdS$$Ifl0$u t 6P 0644 layt,M~   LMTU^bwIKLRST߻יִיִwhFh+ mH sH h^Nh+ CJaJmH sH ht|CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmH sH ht|ht|5CJaJmHCsHCht|5CJaJmH sH  hxIh+ ht|ht|5CJaJmH sH h^Nh+ 5CJaJmH sH . ttt $$Ifa$gd,M~~kd$$Ifl40%`$  t0(644 laPyt,M~KUmaaEaa$ & F $If^`a$gd,M~ $$Ifa$gd,M~kd~$$Ifl4PF% $ xx t0(6    44 laPyt,M~TmaEa$ & F $If^`a$gd,M~ $$Ifa$gd,M~kd $$Ifl4F%`$ xx t0(6    44 laPyt,M~AmaaaUa $$Ifa$gd,M~ $$Ifa$gd,M~kd$$Ifl4F% $ xx t0(6    44 laPyt,M~ 78>?@AwgXMgh^Nh+ mHCsHCh^Nh+ CJaJmHCsHCh^Nh+ 5CJaJmHCsHCh^Nh+ mH sH h!V:h+ CJaJmH sH h!V:h+ 5CJaJmH sH ht|ht|CJaJmHCsHCht|ht|CJ]aJmH sH ht|ht|CJaJmH sH ht|h+ 5CJaJmH sH ht|ht|5CJaJmHCsHCht|ht|5CJaJmH sH maUa $$Ifa$gd,M~ $$Ifa$gd,M~kdd$$Ifl4uF%`$ xx t0(6    44 laPyt,M~mmaUa $$Ifa$gd,M~ $$Ifa$gd,M~kd $$Ifl4F% $ xx t0(6    44 laPyt,M~Ulm#-.CDP³³}m}]}QQht|CJaJmHCsHCht|h+ 5CJaJmH sH ht|ht|5CJaJmHCsHCht|ht|5CJaJmH sH hFh+ mHCsHCh^Nh+ 5CJaJmH sH hFh+ mH sH h^Nh+ CJaJmH sH ht|ht|CJaJmH sH h^Nh+ CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCht|ht|CJ]aJmHCsHC.maUa $$Ifa$gd,M~ $$Ifa$gd,M~kd $$Ifl4DF% $ xx t0(6    44 laPyt,M~rmaaUa $$Ifa$gd,M~ $$Ifa$gd,M~kdJ $$Ifl4uF% $ xx t0(6    44 laPyt,M~Ppqr ijlrs·񨙍~sh]K]"ht|ht|5CJ]aJmHCsHCht|ht|mH sH ht|ht|mHCsHCht|h+ mH sH h^Nh+ CJaJmHCsHCht|CJaJmH sH hECh+ CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCh^Nh+ mHCsHChah+ CJaJmH sH h^Nh+ 5CJaJmHCsHCht|ht|5CJaJmH sH ht|ht|CJaJmH sH maMAaaa $$Ifa$gd,M~$ & F $Ifa$gd,M~ $$Ifa$gd,M~kd $$Ifl4F%`$ xx t0(6    44 laPyt,M~jmee````XXe$a$gd+ gd+ $a$gd+ kd $$Ifl4_F% $ xx t0(6    44 laPyt,M~ jklrs:<Bx $`a$gd+  $`a$gd`gd U$ & F ^`a$gd,M~$a$gd+ gd+ s:<>BHZ^fhnptvĵ||q|q|b|qW|q|qbqbqbqhMhCJaJhxhCJaJmH sH hxhCJaJhxhCJaJmHCsHCh+ hCJaJmHCsHCht|ht|5CJaJmHCsHCht|ht|mHCsHCh Uh UCJaJmH sH h UCJaJmH sH ht|ht|CJ]aJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCht|ht|CJ]aJmH sH "(.v~>FGHIJ淬zj]jK<ht|ht|CJaJmHCsHC"ht|ht|5CJ\aJmHCsHCht|CJ\aJmHCsHCht|ht|CJ\aJmHCsHCht|ht|5CJaJmH sH hht|CJaJhQhCJaJhCJaJmH sH hlhCJaJhCJaJmHCsHChHbhCJmHCsHChHbhCJmH sH hHbhCJhMhCJaJhxhCJaJmHCsHC=>.B !!!U!V!"$&(6*$7$8$H$`a$gd+ $7$8$H$`a$gdy$7$8$H$`a$gd4$a$gd+ $a$gd+  $`a$gd+  $`a$gd+  $`a$gd+ J}$&FGHIegmo  & ' 9 ; { } ! !!!ƹƹƹƹƹƹƹƹƹƹƹƹƹƹƹƹƹƩht|ht|5CJaJmH sH ht|CJ\aJmHCsHCht|ht|CJ\aJmHCsHCht|CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmH sH @!U!V!!!!!!!@"A"Q"S"U"W"e"g"o"p"""""2#4###$$h$j$$$$$~%%&&''''(((((((((() )-*/***ͿͿͿͱͱͿͿͣͿͿͿͿ͕ͿͿͿ͕ͿͿͿͿͿͿͿͿͿͿͿhyCJPJaJmH sH h4CJPJaJmH sH h:nCJPJaJmH sH ht|CJPJaJmH sH  ht|ht|CJPJaJmH sH ht|ht|CJ]aJmH sH "ht|ht|5CJ]aJmH sH :***++ + +U+V+X+Y+c+d+e+++++++,,ﳡp`I`9ht|ht|CJ]aJmH"sH"-ht|ht|B*CJ,KHPJaJ,mHCphsHCht|ht|CJ]aJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCht|ht|5CJaJmHCsHC"ht|ht|5CJ]aJmH sH "ht|ht|5CJ]aJmHCsHCh45CJ]aJmHCsHC h50}ht|CJPJaJmH sH h50}CJPJaJmH sH ht|CJPJaJmH sH  ht|ht|CJPJaJmH sH 6*c+l+++5,N-.123507:@;;)<$ & F 77$8$H$^`7a$gd,M~$7$8$H$`a$gdy$7$8$H$`a$gd+  $7$8$H$a$gd+  $7$8$H$a$gd+  $7$8$H$a$gd+ $7$8$H$`a$gd50},, ,,,,,,',4,F,H,^,_,,,,,,,,,,,,,,,,,------$-'-(-n-o-x-y-----------..... .1.4.G.J.O.Q."hyhy6CJ]aJmHCsHCht|CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCht|6CJ]aJmHCsHCht|ht|CJ]aJmHCsHC"ht|ht|6CJ]aJmHCsHC@Q.o.q.u.v.}................. //#/-/K/M/a/b/}/~/////////////00+0-090C0J0\0]0j00000000000000񵩵hyCJaJmHCsHChyhyCJaJmHCsHC"ht|ht|6CJ]aJmHCsHCht|6CJ]aJmHCsHCht|CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCB00000000,1.16171>1?1`1a1s1t111111111111122J2K2M2W2|2~2222222#3%343534 4.404N4R4v4z4444455d5f5p5t5~5555556hyCJaJmH sH ht|6CJ]aJmHCsHC"ht|ht|6CJ]aJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCht|CJaJmHCsHCH666 6,6-6B6C6D6E6i6j6s6v66666666666 7 7d7f777788848>8B8F8v8~8888888 99&9*9B9F99999::A:B:Z:\:c:d:r:s:::ht|ht|CJaJmH sH h50}h50}CJaJmHCsHC"ht|ht|6CJ]aJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHCht|CJaJmHCsHCC::::::::@;J;R;;;;;;;;;;;;;;;; < <<<<<j<l<v<w<<<<<<<<<<<<<<<<<<<= ==== =1=2===?=s=u===ʿʿʫʫʫʫʫʫʫʫʫʫʫʫʫʫʫʫht|CJaJmHCsHCht|CJaJht|ht|CJaJht|ht|CJaJmHCsHCht|CJaJmH sH ht|ht|CJaJmH sH hyCJaJmH sH C)<v<===> >?ACcFHJOO$O$7$8$H$`a$gd+  $7`7a$gd+  $7`7a$gd+  $7$8$H$a$gd+  $7$8$H$a$gd+ $77$8$H$`7a$gd+ $ & F 77$8$H$^`7a$gd,M~===============>??@@ @ @9@:@F@G@X@Y@m@o@{@|@@@@@@@@@@@AAAA`AaAnAoAtAuAAAAAAAAO񵤖ht|CJPJaJmHCsHC ht|ht|CJPJaJmHCsHChyCJPJaJmH sH "ht|ht|5CJ]aJmHCsHCht|ht|5CJaJmHCsHCht|CJaJmHCsHCht|ht|CJaJmHCsHC;O$OOOOOOOOOOP PPPPPPP'P)P3P4PDPEPOPPPQPRP_P`PaPbPdPfPwPyPPPPPPPPPPPPPPPQQ Q Q/Q0Q;Qnp13tvʻUhyCJPJaJmH sH ht|CJPJaJmH sH  ht|ht|CJPJaJmH sH ht|ht|CJaJmHCsHC ht|ht|CJPJaJmHCsHC ht|5CJPJ\aJmHCsHC&ht|ht|5CJPJ\aJmHCsHC7nomlar bilan ham yuritiladi. Tarixchi ibn Hojar al-Asqaloniyning yozishicha at-Termiziy ushbu asarini 270 hijriy (884 melodiy) yilda, yani qariyb oltmish yoshlarida, ilm-fanda katta tajriba orttirib, imomlik darajasiga erishgandan keyin yozib tugatgan. Abu Iso at-Termiziy yozib qoldirgan al-Jome as-sahiyh, ash-Shamoil an-nabaviya kabi asarlarida keltirilgan hadisi shariflar katta tarbiyaviy ahamiyatga ega bolib insonlarni halol, adolatli, etiqodli, diyonatli, pokiza, mehnatsevar, muruvvatli, rahm-shafqatli, ota-ona, ayollarga nisbatan hurmatda va etiborli bolishga chorlaydi. Bu ibratli pand-nasihatlar va ogitlar hozirgi jamiyatimiz ahlini, ayniqsa, yosh avlodni tarbiyalashda beqiyos ahamiyat kasb etishini alohida takidlash orinlidir. At-Termiziyning asarlari faqat diniy ilmlar majmuasiga oid bolib qolmasdan, balki, dunyoviy ilmlarga oid malumotlarga ham boydir. Masalan, uning bosh asari bolgan al-Jome as-sahiyhda tarix, mantiq, huquqshunoslik, tabobat, ziroat va boshqa qator fanlarga oid koplab malumotlarni ham uchratamiz. Arab tilini rivojlantirishda ham at-Termiziyning xizmatlari ulkan ekanligini zamonaviy olimlar qayta-qayta takidlaydilar. At-Termiziy asarlarini organish natijasida uning davrida diyorimizda ilm- fan qanchalik darajada taraqqiy qilganini ham tasavvur qilamiz. Insonparvarlik va demokratizm goyalari hadislarning tub mazmunida yuqori orin egallaydi. Shuningdek, u tola manoda tarbiyaviy manfaatlarni ifodalab, boshqa barcha pedagogik fikrlar va tarbiyaning uslub hamda vositalarini targib qiladi. ht|h#4mH sH  ht|ht|CJPJaJmH sH ht|CJPJaJmH sH 21h:p#4. A!"R#n$n% $$If!vh#v#vu:V l t 6P 0655uyt,M~$$If!vh#v#vu:V l t 6P 0655uyt,M~$$If!vh#v#vu:V l t 6P 0655uyt,M~$$If!vh#v#vu:V l t 6P 0655uyt,M~$$If!vh#v#vu:V l t 6P 0655uyt,M~$$If!vh#v#vu:V l t 6P 0655uyt,M~$$If!vh#v#vu:V l t 6P 0655uyt,M~$$If!vh#v#vu:V l t 6P 0655uyt,M~$$If!vh#v#vu:V l t 6P 0655uyt,M~$$If!vh#v#vu:V l t 6P 0655uyt,M~$$IfP!vh#v$ #v:V l4 t0(6+5$ 5aPyt,M~$$IfP!vh#v$ #vx#vx :V l4P t0(6+5$ 5x5x aPyt,M~$$IfP!vh#v$ #vx#vx :V l4 t0(6+5$ 5x5x aPyt,M~$$IfP!vh#v$ #vx#vx :V l4 t0(6+5$ 5x5x aPyt,M~$$IfP!vh#v$ #vx#vx :V l4u t0(6+5$ 5x5x aPyt,M~$$IfP!vh#v$ #vx#vx :V l4 t0(6+5$ 5x5x aPyt,M~$$IfP!vh#v$ #vx#vx :V l4D t0(6+5$ 5x5x aPyt,M~$$IfP!vh#v$ #vx#vx :V l4u t0(6+5$ 5x5x aPyt,M~$$IfP!vh#v$ #vx#vx :V l4 t0(6+5$ 5x5x aPyt,M~$$IfP!vh#v$ #vx#vx :V l4_ t0(6+5$ 5x5x aPyt,M~j. 666666666vvvvvvvvv66>66666666666666666666666666666666666666666hH66666666666666666666666666666666666666666666666666666666666662 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~ OJPJQJ_HmHnHsHtHN`N + 1KG=K9$CJOJPJQJ_HaJmHsHtH`@` +  03>;>2>: 2$<@& 56CJOJQJ\]^JaJB@B +  03>;>2>: 3$$@&a$CJX@X +  03>;>2>: 6$$S@&`Sa$5;CJOJQJBA B A=>2=>9 H@8DB 0170F0Xi@X 01KG=0O B01;8F04 l4a .k . 5B A?8A:0 `o` + 03>;>2>: 2 =0:(56CJOJPJQJ\]^JaJtHToT + 03>;>2>: 3 =0:CJOJPJQJ^JaJtHZoZ + 03>;>2>: 6 =0:"5;CJOJPJQJ^JaJtHlC@"l + A=>2=>9 B5:AB A >BABC?><$S`Sa$CJOJQJaJpo1p + A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< =0:CJOJPJQJ^JaJtH@@B@ +   170F A?8A:0 ^m$<BR< + A=>2=>9 B5:ABxZoaZ + A=>2=>9 B5:AB =0:CJOJPJQJ^JaJtHFPrF + A=>2=>9 B5:AB 2 dx^o^ + A=>2=>9 B5:AB 2 =0:CJOJPJQJ^JaJtHHQ@H + A=>2=>9 B5:AB 3xCJaJ^o^ + A=>2=>9 B5:AB 3 =0:CJOJPJQJ^JaJtHJ@J + "5:AB A=>A:8,A?8A>:CJaJnon + "5:AB A=>A:8 =0:,A?8A>: =0:CJOJPJQJ^JaJtHdRd + 0A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< 2dx^tot + 0 A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< 2 =0:CJOJPJQJ^JaJtHJ J  + 86=89 :>;>=B8BC;  E$`o` + 86=89 :>;>=B8BC; =0:CJOJPJQJ^JaJtH@ +  "5<0 B01;8FK7:V"0XXXXXXXXXXXXXXXXXX !dCJOJPJQJ^JaJtHD^"D +  1KG=K9 (251)"dd[$\$L@2L $+ "5:AB ?@8<5G0=8O#CJaJmHCsHCfoAf #+ "5:AB ?@8<5G0=8O =0:$CJOJPJQJ^JaJmHCsHCtH@j@12@ &+ "5<0 ?@8<5G0=8O%5\joaj %+ "5<0 ?@8<5G0=8O =0:*5CJOJPJQJ\^JaJmHCsHCtHR@rR (+  "5:AB 2K=>A:8'CJOJQJ^JaJmHCsHC`o` '+ "5:AB 2K=>A:8 =0:$CJOJPJQJ^JaJmHCsHCtHD2@D + !?8A>: 2)6^6`CJaJnS@n ++ A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< 3*x^CJaJmHCsHC|o| *+  A=>2=>9 B5:AB A >BABC?>< 3 =0:$CJOJPJQJ^JaJmHCsHCtHLL -+ 5@E=89 :>;>=B8BC; , E$bob ,+ 5@E=89 :>;>=B8BC; =0:CJOJPJQJ^JaJtHPK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭VTtheme/theme/theme1.xmlYOoE#F{oc'vGuرhF[x=ޝfvg53N[@8P p@@qiCEP~w M*h#ջ3yߛ7/݉!BR7H!w=!p<ČǤM.EBc^T<7'}GG#o%a$VRL4u-GOجnW 9m&fMXnQbX*hz%ͭ\"Y[Xmt]`=ox`3vk k9}`jtڝjNV"Zwh@qvR\|Œ̍VUoXdk3bmugj g Ś7x{]nJ=8[//|§(<4Ic/·aEc& aX3f/g4o$}AO0$͔ދ߿x=:޽ý-!g:~烻菇_=Y9^/O>-B:Myo}/ <(4"]#hG+9ӭ臘WƁ1\JwT蠯M0K"o ('eێP-|%Eh^3qP\-wxq3Nfa(#&ñBzoR-JnP_pG ݢiItDt:/2ߎm6ngeZ YY}3^c2}b ٛH3$R.@߂ӯ``n`E Eh^Ŝk|()hmQ6*op7C;Ǻ&%_^ ni zf,J|yp'~{6Ĕ(NhwQܖn(Ͼ|P"ZWa*˙#8bH꼆&ݢK CֽmM QzjUiq {Ѱ 93:@` >*8&i"LI%\6.pP(Zׇ[I$V|hpvs-h'ep!% ܪF4S$n&Uܚ hʋpMY32v>bp.!GZYUXQDaA,_b&N"12nz MGh5u8iz#87cץ+1 ~W†KdԛL17 p5b>S! 35'+|zV TIIvt]KF#⫢ #v5-|]4`c:TA!pa*~wwf&]LSfIrS4d 7)Je7ʝ^gJ1gn#>& t4=.Tȡ %! -p 9pm~ѿ6, MRm !PLX5ݻ,Ɍ2ba}]BT s )S?d:ly{0Uz<{iU˲F()Z[f4gg5!JN `gP| j+ D9x ] ';hIM['ml>RL_1$>eY;ck;vGSF8|Y+~50fJ`XC3yo9+PK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 0_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!>Ttheme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK] W t PsJ!*,Q.06:=O R^TwWX [036;?DGJNOQRSUVWXY[\^_`abh U  Q : ;j6*)<$O1245789:<=>@ABCEFHIKLMPTZ]8@0(  B S  ?_GoBackWW -.egrs}~V[\klst !&'/0:;=>CDTU^_mos{| (/0?@EIT\glty    &')*23:<ABNPYbt  7;IJOP[\cdjkqry{|   :=>BHMT^cinw  12JKMNTU^_abjkuwx      & ' , - 3 4 A B H I K L M _ e f m n s t v w       " # . / 5 7 8 9 > ? A G H S T \ ] b c i j u v        # & + 7 B J T [ ^ b e m s t      " # & . 3 4 8 9 ; < G H Q R W X _ ` j k q r ~       # $ / 1 4 6 8 9 D E P T U a b h i n r ~    #+7<EMUWbilpsxy!)05:=FILOST_adfhituwx {~$LNRX_a'179AL  #$)*01<>?IJQRWXZ[cdjktu|}~ $/1?@DEKemoq  &'-179CESTabjkvw'(2356;<LMTVdmuv{|   !.078?@HST]^cejkopvx  &'-29:HITUabmntu{| #34=>CDHIXY`afgmorsz{   '(*+67;<CEHIOPVW_`hisx~  #$/0239;@FMRTUXYcdnovx  &(35>@MN[\abklxz  ,-56ABFGRSWX`aijst{| +24;<EGJKPUWX`bln{ %&,-46?ANO^ahinoxy{| ' ) 7 8 ? D a d e f k l t u  !! ! !!!!!)!*!0!1!5!F!L!^!j!k!o!p!y!{!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!""""""'"(","O"\"]"c"d"j"k"n"o"u"v"""""""""""""""""""""""""""""""""""""##########"###,#-#1#2#=#>#G#H#N#O#]#^#n#o#t#u###########################$$ $ $$$"$#$/$0$:$;$A$C$J$K$R$S$X$Z$a$b$i$j$o$p$z${$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$%% % %%%%%!%"%+%,%1%2%8%9%I%J%Z%[%`%a%l%m%p%q%z%{%%%%%%%%%%%%%%%%%&& & &&&&&"&$&+&,&6&7&>&?&F&G&O&P&W&X&b&c&o&p&s&t&|&~&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&' ''''''"'#'(')'5'6':';'A'C'G'H'P'Q'Y'Z']'_'i'j'l'm'p'q'v'w'{'|''''''''''''''''''((((("(#(-(/(4(5(9(:(A(B(L(M(O(Q(V(W(`(a(m(n(t(u(}(~((((((((((((((((((((((((((((((())) )))))&)')0)1)4)5)@)A)N)O)W)X)`)a)d)e)n)o)v)w)~))))))))))))))))))))))))))))))))** * ******* *!*,*-*9*:*@*A*N*O*S*T*Z*[*_*`*j*k*r*s*************************************++ + ++++++ +*+++1+2+=+>+E+F+K+L+X+Y+\+]+`+a+d+e+o+s+{+++++++++,,,,,(,),5,6,D,E,I,J,O,P,W,c,d,n,o,x,y,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,--- -----$-&-(-)-/-0-4-5-7-8-B-C-G-I-S-T-U-^-_-a-b-l-m-x-y-}-~----------------------------------... .....&.'.+.,.4.5.;.<.F.H.I.L.M.P.Q.X.Y._.`.h.j.p.q.v.w.~............................../// /////#/$///0/6/9/>/?/D/E/M/N/S/T/Z/[/a/b/j/k/s/t//////////////////////////0 0 000000%0+0.03080>0A0D0H0J0K0O0S0W0^0d0e0o0p0s0x00000000000000000000000000000 1 1111111!1#1-161?1@1B1C1M1R1\1_1a1b1k1l1u1z1|111111111111111111112222 2 222 2!2&2'2,2-22232<2>2K2L2T2U2c2e2j2k2t2u2z2{22222222222222222222222222222222233 3 3333333"3#3*3+303137383F3G3P3Q3U3W3a3b3d3e3j3k3r3s3x3y3}3~33333333333333333333333344 44444#4)4.41464:4>4D4P4U4^4i4u4}44444444444444444444444444455 5 55555!5"5*5/585:5<5>5G5H5L5P5W5^5`5a5r5z5|55555555555555555555555555566 6 66666#6.6/64666=6?6J6R6^6`6g6j6n6x6z6666666666666666666666666667 77777"7172797@7B7C7H7N7R7S7\7`7h7m7v7w777777777777777777777777777778888888'8,8-858:8<8=8E8L8U8X8_8d8r8v88888888888888888888889 99999&9*919;9<9F9G9L9M9Q9R9[9]9`9d9h9l9o9t9w9x99999999999999999999999999::::: :*:2:=:R:S:Z:_:b:f:i:l:r:v:|:}::::::::::::::::::::::;;;;;;;;!;);-;3;6;<;=;?;@;N;S;[;_;g;j;r;|;~;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;<<<<< <)<+<2<;<><H<K<N<R<U<\<_<b<j<n<t<u<w<z<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<= =======&=*=0=3=G=H=R=Z=i=n=x=y===========================>>>>>>">'>+>/>:>>>E>H>Q>R>Y>_>c>k>w>x>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>???????!?&?'?*?+?2?7?=?>?@?C?O?P?X?Y?f?i?p?v?z?}??????????????????????@@@@@"@&@+@,@5@;@>@?@B@D@H@N@R@X@c@d@h@k@q@r@w@|@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@A AA!A$A'A*A.A/A:AEAEBELEMEYEZE_E`EgEhElEmEqErEyEzE~EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEFF FFFF"F#F%F'F)F*F0F1F=F>FDFFFUFVFeFgFnFoFvFwFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF GGGGGG$G&G.G/G:G;GAGBGIGJGRGSGYGZGaGbGkGlGuGvG}G~GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHH H HHHHH$H%H,H.H6H7H?H@HFHGHQHRHZH[HdHeHnHoHyHzHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHII I IIIII"I#I'I(I+I,I7I8I=I>IAIBIKILITIUI\I]IcIdIkIlIrIsI{I|IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJ JJJJJJ#J$J'J(J,J-J2J3J8J9JAJBJEJ_JcJ|JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJKKKKKK"K#K,K-K7K8KAKBKFKGKNKOKYKZKaKbKkKlKsKtK~KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKLLLLLL"L#L,L-L0L1L5L6L;L-/AC35V]^./!"no(*ERTxSWUWd k 4!5!M"N"##&&'' (())i*j*V,W,,,,----H.//////112233V5W5485899<<@@AABBDDKELEdFeFGGJIKIJJLL%MHMJMMNNOOoOpOrOO.P/PPP$Q%QQ'T)TT4UUZVVVWWW33333333333333333333333333333333333333333333333Vt r KUr lsc l ,*j*@@/BiBmDDLLW;~*h5`MN&uQW` f4piҐz^`zo(.hhhhhhhh^`CJo(. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.^`OJPJQJ^Jo(-^`OJQJ^Jo(hHop^p`OJQJo(hH@ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoP^P`OJQJo(hH^`CJo(. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.z^`zo(.0^`0o(..0^`0o(...8^8`o(.... 8^8`o( ..... `^``o( ...... `^``o(....... ^`o(........ ^`o(.........^`OJPJQJ^J. ^`OJQJo( pp^p`OJQJo( @ @ ^@ `OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo( ^`OJQJo( PP^P`OJQJo(;~* fMNh5uQW4pk,^!8XDv@z^vM.m<7$>.m<Fx$8&rJ<FjLkҁ8 + #4UK U a:n50},M~4uyu; 2Rt|WW@d:(:)*+QW@<@4l@8t@@Unknown G*Ax Times New Roman5Symbol3. *Cx Arial7.@ Calibri5+mn-eaM BalticaUzbekArial5. .[`)Tahoma?= *Cx Courier New;WingdingsA$BCambria Math"1 h{"6R  J , J ,n20WW 3qHP $P+ 2! xx  >;L7>20B5;L Barnoshteyn$      Oh+'0`   ( 4@HPXNormal Barnoshteyn9Microsoft Office Word@b@ ?:*@JP  J՜.+,0 hp  Reanimator Extreme Edition,W     !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghiklmnopqstuvwxyz{|}~Root Entry F@PData j1TablerWordDocument4SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObjr  F Microsoft Word 97-2003 MSWordDocWord.Document.89q